2012/11/12

Patriks tankar - Ett framgångsrecept.

Vad  som  började  med  guld  och  gröna  skogar  slutade  i  ett  totalt  platt  fall.
När en av de största ljusglimtarna jag har från säsongen är när Sam Larsson sparkar in fittan på Celso Borges under hemmamatchen mot AIK känns det inte som att det finns så mycket roligt att analysera.
Jag skulle länge kunna sitta och ordbajsa om hur dålig säsong 2012 var, och hur illa skött allting är. 
Jag  väljer  att  avstå. Inte  för  att  det  kan  kritiseras  nog,  men nu är det dags att blicka framåt.

Så, vad bör göras inför nästa säsong?
Hur skall man förhindra att detta händer igen? En sjundeplats, för tredje året i rad. 
Jag hör många röster där ute där den ena skall avgå efter den andra.
Själv tror jag på kontinuitet, men vissa förändringar måste göras.
Mina förslag är;

  • Banta truppen på överflödiga spelare. Ingen nämnd, ingen glömd. Haglund. 
  • Flytta fram Hysén på sin ordinarie position. Han är fan inte yttermittfältare. Killen kan göra mål. Han behöver bara göra ett par - mål alltså.
  • Ordna hem en anfallskollega till Hysén. Varför inte Marcus Berg, snart klubblös och tillgänglig för den blygsamma summan á 10 miljoner kronor. Visst, det är mycket pengar. Mycket väl investerade pengar.
  • Behåll Mikael Stahre - Det engagemang han utsänder på träningar är enormt. Han har stor respekt hos spelarna. Tempot är högre, kvalitén är bättre och spelidén smart. - Varför spelarna inte överför detta till matcherna är något som både jag och Mikael kliar oss i huvudet över.
  • Håkan Mild - Jag vet inte. Jag vet fan inte.
  • Och  sist  men  absolut  inte  minst  - STABILISERA  baklinjen.  Min åsikt är att Farfar avslutade säsongen bra. Jag tycker även han började bra och kan tänka mig att se honom tillsammans med Bjärsmyr som ett mittbackslås nästa säsong (läs första halvan). 

Vad tycker du?
Hur skall IFK Göteborg göra för att nå stora framgångar igen?
Det vore roligt att få veta hur just DU tycker och tänker.

Skriv i kommentatorsfältet här nedan, så kan vi göra en sammanställning senare;
Det är otroligt enkelt. Antingen skickar du via facebook, twitter eller också anonymt.