2012/10/30

Visa mod och respekt!

INLÄGG. Jag hittade en bild på datorn. Det är från första matchen på GU mellan IFK - Djurgården (6-0). Denna bild har många gånger givit mig rysningar i kroppen och ett leende på läpparna. Påsk, match, fullsatt, Snart skiner Poseidon, utklassning!



Det är helt emot vad denna säsong har givit mig. Redan från bortamatchen mot Syrianska har något gnagt inom mig och en konstig känsla har spridit sig genom kroppen. En känsla som inte blivit bättre ju längre säsongen har gått. Fatala misstag blandade med flera bottennapp och dålig karaktär på plan har gjort årets säsong till en lång pina.

Vi är Blåvitt! Vi är IFK Göteborg! Vi ska inte behöva harva omkring runt nedflyttningsplats, skylla förluster på andra och ha tomma platser på GU. Vi ska vinna alla matcher, vi ska ligga etta, alla lag ska vara rädda för oss, vi ska dominera - vi ska vara överlägsna!

För att nå dit funkar det inte med att bara ta på sig en blåvit matchtröja, leva på gamla meriter eller tro att man är bättre än vad man är. Det gäller att ge 100%, dag ut och dag in. Springa tills man spyr och självmant byta ut sig själv när man inte orkar mer. Alltid sikta på att bli bättre, aldrig ge sig och visa mod och respekt för klubbmärket!

Saker och ting kommer inte bli bättre av sig själv. Nästa säsong kommer inte lösa någonting om vi inte börjar redan nu. Det gäller att förändra, tänka långsiktigt och ge sig fan på det. Visa att vi kan, vill och att vi ska!

From nästa match och alla matcher framöver hoppas jag vi kommer få se samma avslutning som nedan.

Glad påsk Djurgården! Foto: Peter Johansson
//peterjson