2012/05/20

Who won the war? Chelsea did!

CHAMPIONS LEAGUE. Visst, jag vet att en del Ultras och andra är Tysklands-fetischister, men jag kan trots att jag genuint "hatar" Chelsea säga att det är väldigt svårt att känna sympati med ett förlorande tyskt lag. Om det bottnar i deras fruktansvärt ocharmiga sätt att klä och klippa sig eller det alltid återkommande faktum att de startade kriget, låter jag vara osagt. Men alla som besegrar tyskar får en guldstjärna i min bok. Ungefär som Slovakien får ett hedersomnämnande vid en fällning av den ryska björnen i det där parallella puckey-mästerskapet som pågår i Finland just nu...

Börjar inte Glenn Strömberg, blåvit och göteborgsk legend i all ära, för övrigt bli lite gaggig? I dag talade han vid ett tillfälle (utan att bli rättad) om Arsenals rensning och Arsenals backlinje. Londongäng som cockneyjävlar? Well, Drogba snackar alla om, men "Arsenals" målvakt Peter Čech var i mina ögon tveklöst den här finalens - och slutspelets - bästa spelare. Är man på fem av sex straffar under en match, varav man räddar en på övertid, så är man kort och gott: en mur.

Vi får väl se hur länge följande video ligger kvar på You Tube, men vid 00:31 fanns här hela straffläggningen att skåda - med rysk kommentator. Trots att det inte var hockey förrän i morgon. Men med Romans "Chelski" å andra sidan. Fy fan vilken rafflande final, håll till godo!