2011/12/18

Bottennappet från GT rör om i grytan

MEDIEKRITIK. Det må vara så att nyheten i sig är ett par dagar gammal nu, men det har surrats rätt kraftigt på diverse forum, Facebook och obskyra bloggar runt om i cybern över helgen angående GT:s bildmontage på deras förstasida de hade i fredags. Den som ser ut så här:


Anledningen till att jag personligen inte kommenterat saken ännu beror dels på brist på tid och lust, men även för att jag inte läst skiten. Det har jag fortfarande inte gjort. Vad jag hört handlar det dock om ett tresidigt reportage som berättar det revolutionerande att IFK Göteborg numera skall spela 4-4-2, och att man kallar det en AIK-taktik. Jag har ingen aning om vem som skrivit det bottenskrapet men det vet ju vilken vettig människa som helst att det inte är någon "AIK-taktik" över det. Därmed blir också bildmontaget enbart patetiskt, provocernade och helt utan verklighetsförankring. Precis på samma sätt som montaget i samband med "skandalen" med Prioritet Finans, där IFK Göteborg kopplades ihop med Bandidos på extremt långa vägar.

Två bottennapp av GT på kort med andra ord och man kan undra vad som ligger bakom. Att tidningen har haft ekonomiska bekymmer är knappast någon hemlighet och det är väl här en del av problematiken ligger. Det skall sägas att förstasidan och artiklarna i fredagens tidning var Expressens verk, som Leman skriver bra om här, vilket inte var särskilt överraskande. Det är ju nämligen Expressen som är de som bestämmer över GT och utan att veta exakt vad som försiggår på redaktionen så är känslan att Expressen gör allt för att sänka det redan sjunkande skeppet som kallas GöteborgsTidningen.

Bland annat har man förflyttat klassiska nöjesreportern Kai Martin till sporten, vilket är ungefär som att jag skulle skriva om... biologi? Denne är inte så lite bitter över detta på sin blogg, vilket gör att man verkligen undrar hur det ligger till med de som fattar ett sådant beslut.
"Mellan 1980 och 1986 var Lars ”Laban” Arnesson förbundskapten i fotboll för Sverige. En mörk tid för landslagsfotbollen enär han vägrade att ta ut det bästa laget och matcha de bästa spelarna. En mörk tid, landslagsmässigt, men en period då IFK Göteborg firade oväntade och allt mer stegrande triumfer, bland annat med UEFA-cupsegern 1982.

Nu går ”Laban” igen, styr i en annan bransch, men med samma brist på takt och fason nästa lagbygge mot haveri.

En målvakt ska bli forward, men tyvärr, det kommer inte bli många mål gjorda och poängen kommer sakta utebli.

Tragiskt tänk, så var och är ju ”Laban” ingen visionär att hålla i handen när det blåser i motvind mot framtiden."

Kai Martin, 27 november

Själv köper jag väldigt sällan papperstidningen GT. Eller Aftonbladet heller för den delen. GP hade jag prenumeration på för ett par år sedan, som jag fått av en släkting i julklapp. Det blev knappast en förlängning efter det med tanke på de "profiler" som sitter på den redaktionen. Och Aftonblaskan kan man ju läsa gratis, de få artiklar som är läsvärda. Det skall förvisso sägas att GP blivit bättre på senare tid, när Balkander fått mer utrymme och firma Härd/Stenberg fått mindre. Och Aftonbladets reporter i Göteborg, Marcus Wulcan, är duktig på det han gör.

Men för att återkomma till GTs förstasida och den bojkott det snackas om på sina håll. Jag vet inte om jag kommer bojkotta GT själv, mer än vad jag redan gör. Eller om Expressen hinner sänka tidningen innan den sänker sig själv. Men jag kan ju alltid ge ett tips om nu Thomas Mattson eller nån annan läser det här... Höj kvalitén för fan om ni vill ha fler läsare. Så enkelt är det. Det gäller för BaraBen, det gäller för SvenskaFans, för GP, GT, Aftonbladet och så vidare.

Dagens läsare är vana vid att ha allt serverat på ett silverfat. Man kan läsa det mesta gratis på nätet och skall man betala för det så skall det vara bra. Annars kan man läsa något som är ideellt producerat, som den här texten...

61 kommentarer:

  1. Det största övertrampet är att spela 442 i dagens fotboll.

    SvaraRadera
  2. Var är allt folk som skrikit sig blå i chatboxen?

    SvaraRadera
  3. Så fruktansvärt vidrigt!

    Bojkotten är total

    SvaraRadera
  4. Tack Erling för att ni äntligen lägger upp en artikel!

    Jag tycker att Härd och Stenberg är ok, de är sportjournalister av den gamla skolan men inte särskilt bra på att bevaka IFK Göteborg. Balkander gör ett kanonjobb och det är nästan så att jag överväger att prenumerera. Om de sparkar Malin Lenngren och Maria Haldesten eller man kan köpa GP utan ledarsidan så blir det nog en prenumeration för min del. Håller med om att Wulcan gör ett bra jobb också men rubriksättarna på AB är ju nästan på samma låga nivå som Expressen. De skrev knappt om oss på den tiden vi hade derbyn mot öis med 40 000 på läktarna heller men så fort det är någon oavgjord jävla skitmatch i stockholm då blir det flera sidor...

    Håller med om att media måste tänka till, om tiotusentals blåvita supportrar blir förbannade och slutar köpa tidningen så är det en ganska inflytelserik grupp. Många företagare som annonserar är också blåvita.

    SvaraRadera
  5. Det är så töntigt att jag knappt orkar bry mig

    SvaraRadera
  6. *gäsp*

    Orkar bry sig om kvällstidningarna...

    SvaraRadera
  7. GT & sport är ungefär som TV4 och sport. De hör inte ihop helt enkelt. De har ingen kompetens och då blir det som det blir.

    För egen del slutade jag köpa GT för ca 20 år sedan, som jag tills dess hade köpt dagligen i minst 20 år.

    Det var ett UFO till reporter, Ingvar Jakobsson hette han, som hade till uppgift att bevaka ett derby ÖIS-Blåvitt (eller v.v.) på Nya Ullevi.

    Han misslyckades kapitalt. Det enda han skrev om var om hur två norrmän (om jag minns rätt) som spelat en landskamp några dagar innan och hur de hann tillbaka till Göteborg för att spela derbyt. Att Blåvitt vann med 3-0 och hur det gick till skrev han inte ett ENDA ord om. Jag repeterar, INTE ETT ENDA ORD OM ....

    Kan ni tänka er det? Inte jag iaf.

    Däremot ringde jag upp UFO't vid det tillfället och frågade honom om varför de inte skrev något om matchen.

    Nu kommer anledningen till min bojkott. Vet ni vad han svarade?

    "Du skall inte bry dig om hur vi utformar vår tidning" - hör o häpna! Snacka om "kundfokus".

    Därför har jag inte köpt ETT enda EX av den tidningen sen dess.

    /Franz

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst artikeln bara sett framsidan. Det förvånar mig ändå att så många är så upprörda (antar att folk är upprörda över klubbemblemet)!

    Samma personer som tar emot Mikael Stahre med öppna armar är nu jätteupprörda över det här... Synd att mitt älskade Blåvitt blivit en klubb full av hockeysupportrar som jag inte längre kan känna gemenskap med. Accepterar ni Stahre får ni fan tåla det här.

    Lycka till i år med er älskade AIK-frälsare!

    /Före detta Blåvittsupporter sedan 28 år.

    SvaraRadera
  9. Johnny Ekström2011-12-18 16:48

    Äh, hur kan man bry sig till den grad att man känner sig personligt påhoppad i och med sitt supporterskap?

    Förnedring? Det är väl, som Erlings inlägg antyder, mest en oinitierad, värdelös artikel. Vad kan sammankopplas djupare med blåvitt än 4-4-2.. vår moderna historia kan ju sammanfattas med dessa tre siffror. Det vet ju den dummaste av idioter så varför bry sig om en okunnig journalist och en kass grafikers tråkiga skämt?

    Äh, vi är väl smartare än så och inser att det är ett dåligt försök att provocera bara.. däremot så kan man säga att det Uppdrag Granskning försöker med är sådant vi bör stå upp emot. Där försöker ju journalister sänka vår klubb bara för att det håller på ett annat lag. Detta skamförsök att få blåvitt att bli en klubb som fifflar och är sammankopplat med brottslig verksamhet. Det är förnedrande. En usel GT-artikel som skämtar på ett sätt som ex baraben brukar göra och klipper ihop lite bilder är ju inget att bry sig om. Stå upp för rätt saker gubbar!!

    SvaraRadera
  10. 18/12/11 16:42
    Du pratar om hockey supportrar.. men du vägrar att fortsätta att älska laget du följt i 28 år bara för att vi fått ett ny tränare som innan tränat aik.. hellre tar jag emot en aikare än att sluta älska mitt kära blåvitt!

    SvaraRadera
  11. Jag älskar Blåvitt. Däremot vill jag inte ha någon gemenskap med människor som accepterar Stahre som tränare i världens vackraste klubb.

    Jag inser att det är väldigt många med en annan åsikt. Därför väljer jag att lämna klubben. För mig är gemenskapen med övriga supportrar lika viktig som att älska namnet IFK Göteborg.

    Jag säger inte att jag har rätt. Kanske är fotboll idag bara underhållning och levande sittplats en plats där småbarnsföräldrar ibland får släppa på sin frustration och dricka några öl mellan blöjbytena. Vad som händer i klubben kanske inte är så noga...

    SvaraRadera
  12. 18/12/11 17:48
    Problemet är att evenemangarna med endast ett väldigt ytligt förhållande till föreningen och livsstilen är i klar majoritet. Förbered dig för en ny tid utan fiender och heta matcher, men med kamratliga stockholmsmatcher, hoppborgar och pajashattar, allseater och jumbotron-sköj med speaker som lekledare.

    SvaraRadera
  13. man pissar på klubbmärket med detta.. så gör man fan inte.

    avgå din jävel som gjort om klubbmärket.

    SvaraRadera
  14. Var det Afskrädet
    som uppfann 4-4-2?

    SvaraRadera
  15. Det va den fulaste bilden jag nånstin sett!

    SvaraRadera
  16. 18/12/11 17:48
    Tja är man för lat för att gå på matcherna är säkert stahre en utmärkt ursäkt för att slippa gå. Och om du slutat bry dig, vad sjutton gör du här?

    SvaraRadera
  17. 17:48 och 19:13 ni har så rätt båda två! Men för Guds skull 17:48, lämna inte klubben! Det är de Stahre, Mild och alla otäcka Quislingar som ska bort.

    SvaraRadera
  18. Chock. Det var min reaktion. Ofattbar respektlöshet eller gränslös inkompetens? Förstår inte hur de kan ha tänkt.
    Ett emblem är heligt oavsett klubb.
    Skönt att se att det inte bara jag som blir onyanserad, primitiv, aggressiv, osv. Men skit i dem nu. Nu håller vi ihop och står upp för klubben. Med stil.

    SvaraRadera
  19. Vem var det som skrev artikeln?

    SvaraRadera
  20. Skräll att sådant här sker efter att vi själva har hissat AIK-flaggan i topp genom att sätta Stahre som tränare... Det är ju vårt eget jävla fel.

    SvaraRadera
  21. Ni som gnäller på Stahre och att han är gnagare. Ni vet att en av våra största legender, som gjorde den här klubben stor och folkkär, Bernmar, var djugårdare...

    SvaraRadera
  22. Gissar att Mild och resten av styrelsen tycker att all publicitet är bra publicitet och att Stahre var ett genidrag.

    Men detta är precis de farhågor många av oss hade, att identiteten (varumärket, om du så vill) kommer ta skada av att förknippas med en annan klubb på det här sättet. På kort sikt kanske vi vinner sm-guld med Stahre, vad fan vet jag. Men på längre sikt vattnas klubbmärket ur och den dag det blir dåliga tider och vi inte har framgång att locka publiken med, vad har vi då? Mellan 1997-2007 hade vi tråkiga år, men trots detta ett fint publiksnitt. Detta kommer inte upprepas om Mild fortsätter i samma stil och inte sätter några gränser för vilka personer som är välkomna i klubben. Men det skiter han i för då är han på ett annat jobb, som han skaffat sig via sina meriter med IFK Göteborg. Att han lämnar en klubb med identitetskris bekommer honom inte.

    Detta inlägg är inte ett påhopp på Stahre som person. Han verkar vara en snäll liten kille som antagligen bara var rädd för aik-svansen och därför blev kompis med Firman Boys och gick med i DSM.

    SvaraRadera
  23. En gammal diskussion men jag förstår ta mej fan inte hur man kan sluta gå på Blåvitt för att Stahre blir tränare. Själv håller jag på IFK Göteborg, inte på dess spelare eller ledare. IFK Göteborg är VI, medlemmarna och föreningens historia. Om AIK och IFK bytte plats med varandra, alla som spelar och leder i AIK kommer till IFK och tvärtom, hade jag fortsatt hålla på IFK, nu befolkat av AIK-folk. IFK är så oerhört mycket större än de som just nu är aktiva i klubben, därför är det i alla fall för mig mycket mycket värre det GT gjorde med klubbmärket än att vi har en tränare som tidigare tränat AIK.

    Ni som förfasas över Stahre, har ni glömt att en viss T Hysén tidigare spelat i Djurgården och t.o.m kysste deras klubmärke efter ett mål för många år sedan och att han fortfarande vägrar jubla efter att han gör mål mot dem? Helt ok för mig men hur ser ni som bojkottar på grund av Stahre på den saken?

    SvaraRadera
  24. Gässp!

    Kan bara hålla med flertalet av er, vad är det att vara upprörd över när någon skriver A*I*K i vårat klubbemblem? Den bistra verkligheten är ju fan att Råttan är accepterad och att jag inte skulle bli förvånad om många av er inte skulle ta emot Kenny Payve med öppna armar..vi accpeterar ju va fan som helst så kommer ett litet kollage som upprör - Lägg av!

    SvaraRadera
  25. 09.25: Det är såna som du som gör att man numera har svårt att känna sig hemma i den nya Blåvitt-familjen som Mild mm skapat.

    Ingenting spelar längre nån roll. Det är bara två timmars underhållning per vecka. Skit samma om vi är AIK eller Blåvitt - det är så man vill spy när man läser sånt!

    SvaraRadera
  26. 09:25 Visst är det vi, medlemmar och supportrar, som är IFK Göteborg. Men för att få den där vi-känslan, som gör fotbollen så stor världen över, kan inte jag acceptera att vem som helst ansluter som anställd i föreningen. Spelare kommer och går. Tobbe och Rehn har starka band till DIF. Allt detta är OK. Men att anställa en uttalad supporter till vår värsta fiende där går gränsen. Då är det absolut ingen skillnad på "vi" och "dom" och då tappar du en del av tjusningen med fotboll. Jag vet att resonemanget är primitivt. Men det är just det som gör fotbollen så skön: att man tillåts vara lite primitiv, känna en stark vi-känsla och kanske till och med hata någon annan. När vi rör oss utanför fotbollens värld är detta förbjudna känslor-och ska så vara. Men forbollen blir en ventil för människor världen över att leva ut alla de känslor som förnuftet lägger band på till vardags. Tror att människor behöver ha en arena för detta för att inte släppa lös ilskan/hatet någonannanstans.

    Som ett brev på posten tänker nu någon svara mig att mitt sätt att se på fotboll leder till huliganism. Men tro mig jag och de flesta med mig låter det aldrig urarta på det viset. Vi är civiliserade och klarar av att inte gå till handgripligheter.

    SvaraRadera
  27. 11:23
    Det där hade jag kunnat skriva själv (kanske inte lika välformulerat) och jag håller med dig i allt vad du skriver. Jag menar dock inte att det är helt oproblematiskt och bra att Stahre är tränare (jag hade själv hopptas på någon annan), det jag menar är att jag inte kan förstå hur man kan sluta gå på/hålla på Blåvitt på grund av en sådan sak. Jag menar att Blåvitt är betydligt större än så.

    /09.25

    SvaraRadera
  28. Sluta hålla på Blåvitt för att Stahre blir tränare? Snälla kom inte att säg att ni varit trogna supportar innan då. Det tror jag inte ett smack om. Så sjukt mycket dubbelmoral när ni förmodligen.accepterade Rehn, Råttan och som nån sa att Tobbe kysst djurgårdsmärket. I eran värld ska klubben enbart styras och spelas med killar från Göteborg. Vakna för fasen, vilken klubb i världen har det så? Förstä en sak till att Stahre kan knappast vara aikare om han nu väljer att träna Blåvitt. Men lycka till när ni börjar hålla på på nån div 2 klubb med bara goa gubbar så kan ni få tillbaka vi känslan som ni saknar. Mot SM Guld 2012!

    SvaraRadera
  29. Hej 09:25/11:37! Jag håller med dig, klart man inte ska sluta gå på matcherna. Man får ju kämpa vidare för att försöka få till en förändring i klubben man älskar och är medlem i.

    Hej 13:07! Läs igenom mitt förra inlägg. Det finns nämligen viss skillnad mellan Stahre och Carlsson, Rehn, Tobbe m.fl. Den skillnaden har folk försökt förklara många gånger när debatten om Stahre rasat som värst.

    Mvh
    11:23

    SvaraRadera
  30. Förstår mycket väl folk som slutar hålla på blåvitt. Själv slutade jag när rehn värvades

    SvaraRadera
  31. 16:09

    Du är nog på helt fel forum, pajas!

    SvaraRadera
  32. Undrar förresten hur Expressen hade reagerat om Aftonblaskan hade tryckt upp ett skandallöp med texten "Expressen" istället för Aftonbladet. Ja jävlar vad liv det hade blivit om varumärkesintrång. Däremot tycker jag inte att det är varumärkesintrång att Stahre tränar oss. Det är upp till oss själva hur vi förhåller oss till det. Jag var kritisk till Stahre från början men har ändrat mig. Han ger ett seriöst och engagerat intryck och jag tror att det här kan bli bra.

    Det fanns en tid när AIK värvade fd. blåvita hjältar som Andreas Andersson och Pontus Kåmark, för att inte tala om Djurgården med Hysén, Källström (som borde gått till oss) och Blomqvist. Om vi inte kan värva bra tränare och spelare bara för att de spelat i fel klubbar är vi en liten klubb och får svårt att återupprepa storhetsåren då vi värvade från alla svenska klubbar för att vi var bäst och alla ville till oss. Och är vi verkligen inte större än att vi kan värva även någon som stal ett guld från oss? Vi har 18 SM-guld gubbar, det är inte som om vi var öis eller bajen och precis missat vår enda chans att ta ett SM-guld på 50 år... Ska vi vara bäst i Sverige måste vi ha självförtroendet att våga värva obekvämt också.

    Jag ser det som ett styrketecken att tiderna förändrats och att det nu är vi som värvar deras hjältar istället för tvärtom. Missförstå mig dock inte: Bojan, Mutumba och Nisse håller inte nivån för oss, de får sitta på bänken i Ungern istället... ;)

    Visst ska det finnas rivalitet men det är tragiskt när den går för långt. På 90-talet stod jag och mina kompisar som var öisare och skrek mot varandra på matcherna men efter matchen var det mest gliringar och pikar till den som förlorat (oftast dem).

    10:50 det var väl för fan "bara två timmars underhållning per vecka" på 80-talet också, se fotbollens proletärer om hur några smarta eldsjälar skapade blåvitt genom att göra stora event som fick publik till matcherna. Sedan att det är roligare att vinna UEFA-cupen och ta en trippel än att förlora på Vångavallen år efter år är en annan historia... ps. 4-4-2 AIK-taktik? hahaha hur många guld har AIK tagit med 4-4-2 och hur många har vi? Hur många UEFA-cup-titlar har de med 4-4-2 och hur många har vi? Kom inte och snacka - vi är 4-4-2 och har gjort det bäst i decennier!

    SvaraRadera
  33. Skulle inte förvåna en sekund om Daniel Kristoffersson har något med det hela att göra, han försöker vara Laul men misslyckas kapitalt, och då är inte Laul något vidare.

    Uppställningen kan aldrig vara klubbspecifik men att Stahre vill spela 442 vilket han gjort både Väsby och med grekerna kan knappast komma som en chock för någon? Spelar vi bra nästa år hyllar jag Stahre, går det at helvete kräver jag avgång på precis samma sätt som jag gjort med JO senaste två säsongerna.

    Frågan är vem som skall spela på vänsterkanten.

    SvaraRadera
  34. Förstår mycket väl att journalisten gör den bilden...
    Det är den mentala bilden jag har av klubbmärket sedan Stahre blev klar.

    SvaraRadera
  35. Har du fått tunghäfta Hankins???

    SvaraRadera
  36. Helt rätt att bajsa ner skölden med ett råttmärke. Vi är på väg att bli en farmarklubb till råttorna. Det kommer Stahre se till!

    SvaraRadera
  37. Observera att våra logotyper är varumärkesskyddade och att de inte får användas utan IFK Göteborgs samtycke.

    Dessa journalister.. publicera muhammed karikatyrerna och nu det här. Media verkar inte vilja något annat än skapa krig på jorden.

    SvaraRadera
  38. Okunniga jäkla pajasar, 442 ligger i klubbens dna. Märkligt att man kan vara så okunnig och ändå jobba på en sportredaktion. Vad händer härnäst, jag recenserar nobelpristagare i litteratur.

    SvaraRadera
  39. Verner, visst kan vi köpa spelare från "fel" klubbar. Innan Stahre var försöket att värva Pascal Simpson senaste gången det blev ramaskri i de blåvita leden. Då inser du att det är skillnad på folk och folk. Vad som gör just Stahre olämplig tänker jag inte gå in på. Det har förklarats så j-vla många gånger förr. Tänker du efter och gör lite research så kommer du på det själv, du verkar ju inte vara tappad bakom en vagn.

    SvaraRadera
  40. Tar man in skiten så får man skiten tåla, Spyr på Stahre och hans gnagarsympatier. Kan säga vad han vill men han bryr sig inte ett piss om mitt älskade Blåvitt. Jag håller med fullständigt med att det är för mycket hockeysupportrar.

    SvaraRadera
  41. Det är la bara att gå all in och värva novakovic som 3;e tränare ??? Vi verkar ta in vilken skit i som helst i klubben....

    SvaraRadera
  42. 08:25 - gör du lite research så hittar du nog vad jag tyckte om Stahre som tränare också - jag var kritisk till valet av Stahre och tror att vi hade samma argument mot Stahre ;) Nu har jag dock ändrat mig och jag tror att det är ett riktigt beslut att ge honom chansen. Upp till bevis.

    SvaraRadera
  43. Verner, jag har inte ändrat mig. Stahre är fortfarande fel som tränare för Blåvitt (med samma argument som tidigare). Har dock bytt åsikt om honom som person. Men hans personlighet var å andra sidan aldrig något jag opponerade mig emot när han blev aktuell för oss.

    Vad är det som fått dig att ändra åsikt?

    SvaraRadera
  44. Tac Verner kunde inte sagt det bättre själv.

    //D-Day

    SvaraRadera
  45. Jag säger som Stahre2011-12-20 16:03

    ALL-IN

    SvaraRadera
  46. Vi har blivit AIK:s lilla bitch. Till och med ett stort antal av våra supportrar ser upp till "storklubben" från Solna. Mår illa av det Mild, ledningen och hockeysupportrarna gör mot klubben.

    Kanske borde ha cheerleaders på matcherna också? Verkar ju passa mentaliteten hos många av Stahre-älskarna.

    R.I.P. Blåvitt

    SvaraRadera
  47. Stahre bidrar med det som vilken ny tränare som helst skulle gjort efter så lång tid med samma tränare.

    Hoppas bara han ser vilka spelare som inte gör jobbet (som ex joggar i hemjobbet) så vi slipper en piss-säsong till.

    Men om han ens nämner rövhålen från solna och 2009, så kan han dra på direkten.

    SvaraRadera
  48. Hur fan kan folk bli upprörda över det här när det för bara ett par månader sedan lät som att det inte spelade någon roll alls om att blanda ihop olika klubbar?

    Byt lejonet mot en råtta också när vi ändå håller på. Vi är på väg till nåt stort! Framgång, här kommer vi!

    SvaraRadera
  49. Sluta prata RIP Blåvitt osv. Vi är i kris, speciellt om vi vinner guldet nästa år. Men en dag kommer det gå dåligt. Då kommer alla medgångare och låtsassupportrar försvinna. Ur askan reser sig då ett Blåvitt stöttat av en mindre skara hardcore supportrar. Då bygger vi identitet på nytt och lockar till oss rätt folk i mängder. Och sedan tar vi Europa igen!

    SvaraRadera
  50. Jag känner mig bara mer taggad inför mötena med aik nästa år. Har absolut inte mindre vi- och dom-känsla... tvärtom. Nu vill jag bara ännu starkare agera ut känslorna för Blåvitt! Vet inte hur tränarbytet har påverkat dessa känslor, men de är absolut inte svagare än innan.

    SvaraRadera
  51. Före detta Blåvittsupporter sedan 28 år och alla ni andra som sympatiserar med detta epitet. Att vara "före detta blåvittsupporter" innebär att man aldrig varit blåvittsupporter från första början. Man har varit något annat, jag vet inte vad?
    Jag vet en sak till.. ni kommer återvända eftersom ni troligen älskar att hålla på blåvitt när det går bra, då kan ni skryta.. men ni kommer fortfarande med emfas ogilla Stahre. Själv var jag också emot detta val av tränare men ju mer jag tänkt på det, desto mindre är mitt agg. På tränarsidan i Sverige finns det inte så många att tillgå och han är ett naturligt och bra val om man räknar bort åren i AIK. Kan även tänka mig att han funderade mycket på detta själv, speciellt om han nu verkligen är AIK. För de måste ju verkligen i så fall känna sig rövknullade av IFK.
    Min största fasa inför valet av tränare var att det skulle bli Torbjörn Nilsson, huha, om han inte lyckats, och.. behöva stå på läktaren efter en säsong och skrika avgå, GUD!
    Åter till saken - Om ni nu bara kan hålla på ett lag som har 100% klubbkänsla från vaktmästaren till den enskilde spelaren så rekommenderar jag Korpen. Korpen drivs ideellt av eldsjälar. Här finns det genuina, leken istället för allvaret. Vi andra som vaknat fortsätter hålla på vårt kära IFK Göteborg för i det stora havet där hajar simmar finns det inte längre utrymme för nostalgiskt filosoferande över vem och vad, där gäller att värva de bästa för att vara bäst. Något som för övrigt IFK Göteborg lärde sig på 70 talet, då man för att ta sig tillbaka till allsvenskan blev ett riktigt köpegäng som nästan gick i kånken men det är klart.. det minns ni inte!

    SvaraRadera
  52. Kul med alla som skall berätta om vilka goa supportrar dom är och att dom minsann är riktiga supportar..

    Som om vi av annan åsikt, bryr oss om vad ni tycker??

    SvaraRadera
  53. Håll ihop!2011-12-21 06:54

    Av allt detta som blev efter det onämnbara som publicerades av de jag inte längre nämner har jag lärt mig en sak. Vad IFK Göteborgs emblem är för mig. Skölden är helig och evig. Den är stolthet, lojalitet, trygghet, tillhörighet och står över allas åsikter, stahre, rosa tröjor, mild, indrivnings företag, enskilda spelare och annat. Tror att alla i klubben gör så gott de kan för IFKs bästa. Sådant vi i efterhand ser som felbeslut blir parenteser i historien. Misstag händer, det viktigaste är att vi inte släpper gasen, agerar och är modiga. Mild är modig, Mild agerar. Det är ett nytt fältslag varje år. Stötta din klubb. Stå upp mot de som splittrar, vi har nog med de yttre hoten! 2012 tillhör oss!

    SvaraRadera
  54. Ta bort bilden och visa den aldrig igen!

    SvaraRadera
  55. 00:28 fan va sent du sitter och skriver. Hur som helst, jag tillhör skaran som är Blåvitt evigt trogen, men fortfarande anti Stahre. Ingen gnagare ska få driva mig från föreningen. Jag kommer väl ihåg att vi köpt oss till segrar och är helt ok med det. MEN Stahre är annorlunda och jag tänker inte förklara hur-en gång till. Men det är helt klart vi som blir "rövknullade" när vi säljer stoltheten för framgång.

    SvaraRadera
  56. Förknippa ALDRIG, och jag säger ALDRIG världens vackraste lag med ett lag som skapats av djävulen, ALDRIG !! Massmedia, hockeysupportrar, goagubbar/gaisare, om ni inte pallar hatet mot gnagare, köp årskort i Scandinavium. Är så jävla trött på jippofolk, han ska ha skit för hans bakgrund, han ska granskas med kritiska ögon, man ska sätta press på honom, just för att han är en råtta.... Vi är Blåvitt, det vackraste som finns, glöm aldrig det alla ALL-IN människor

    SvaraRadera
  57. 09:02 gillar din ilska! Hade du hållt på Barca och rasat mot t.ex. Figo så hade alla tyckt att du var härligt passionerad. Men nu blir du säkert utdömd som idiot och våldsverkare av dina egna. Trist!

    SvaraRadera
  58. Snälla ta bort den bilden. Mår illa när man ser den!

    SvaraRadera
  59. JA DET RÄCKER NU! TA BORT!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.