2011/09/26

Intervju med Mikael Stahre

104 kommentarer:

  1. Lycka till och kör hårt :)

    SvaraRadera
  2. Lägg ner hatet.. Ruska om grabbarna å ge de yngre chansen nu för i helvete Stahre! Välkommen till västkustens stolthet!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar honom. Jag kan inte rå för det. Är jag inte äkta då? Han visar ju verkligen att han vill göra ett bra jobb. Jävlar vad inskränkta folk kan vara bara för en persons bakgrund. Hoppas Allsvenskan 2012 börjar bättre för vår del än i år, ska bli intressant att se hur många som tjötar om avgång och råttor då!

    SvaraRadera
  4. Håller helt med 19:54.

    Lägg ner hatet och svälj eran stolthet och ge han en chans.

    Välkommen stahre!

    SvaraRadera
  5. Jag har stora problem med att se Stahre i samband med Blåvitt. Har försökt smälta över helgen men får en klump i halsen varje gång jag ser mannen. Prestera!

    SvaraRadera
  6. Inte min favorit heller. Men nu är han här! Bara att sluta upp och stötta laget, men går det dåligt då får han avgå.

    SvaraRadera
  7. soft snubbe! jag gillar också stahre! fan hade varit soft att se erling i en stahreintervju! brukar bli mer avslappnat och underhållande.
    Framåt kamrater, rätt bra match mot DIF idag för övrigt, Sana fantastisk och Moberg debut. MMMMMMMMMM

    SvaraRadera
  8. Sjukt jävla efterblivet. Vad är det för jubelidioter som sätter in denna människa i blåvitt? Någon jävla gräns får det väll ändå finnas?!
    Är klubbstyrelsen verkligen så frånkopplad från verkligheten? Obehagligt är vad det är...

    SvaraRadera
  9. Mild och stahre avfärdar och förlöjliga oss fans som verkligen tycker om blåvitt. Det är vi som sätter press på dessa herrar. Det är vi som ser vad som verkligen behövs i blåvitt som får blåvitt att göra sitt yttersta, inte rövslickarna som tycker allt ledningen gör är bra. jag kommer att följa blåvitt men aldrig bidra till miljonärena i ledningen som förnedrar oss fans gång på gång.
    Till 23:16 igår: Stahre är sverigedemokrat, vad säger du nu då..?

    SvaraRadera
  10. 21.09: Rövslickarna? Himla synd med en ledning med gedigna utbildningar och långa karriärer. Förstås bättre med en någon som du, en person som antagligen skulle få sparken från samhall? Att du påstår att han är Sverigedemokrat är bara tragiskt. Börjar "hata stahre"-sidan få svårt på argument?

    SvaraRadera
  11. Fan vad jag älskar honom redan!

    Kör hårt Stahre!

    SvaraRadera
  12. Jag har inte gillat att Stahre tar över men känner mer och mer att jag vill ge honom en ärlig chans innan jag dömer honom.

    Bara en sådan sak som att JO inte byter förrän i 81 min ikväll när vi är en man mer. Jag saknar en matchcoach och för varje minut som gick utan ett byte medan bollen rullades runt kände jag mer och mer att ok, ge Stahre en chans. Vet inte om Stahre är det heller men som det är nu vill jag vänta och se vad han kan göra. Vi lär inte få veta så mycket mer förrän i April nästa år...

    SvaraRadera
  13. Det känns lite som när Darth Vader räddar Luke i episod 6, detta kan sluta bra gubbar. Ge honom ett år och visa sin kapacitet. Han lyckades med det Blåvitt misslyckades med 2009, han tog sitt lag till guld.

    SvaraRadera
  14. 26/9/11 21:25

    Han har argument i sitt inlägg iaf.

    Du däremot presenterar inte dig någon bättre sida av dig själv. Översitteri är inget moget sätt att argumentera.

    SvaraRadera
  15. 21:44
    "Du däremot presenterar inte dig någon bättre sida av dig själv. "

    Eh, inte du heller. Du verkar ungefär lika intelligent som 21:09.

    SvaraRadera
  16. 21:25, Har Mild och stahre förlöjliga sina fans genom att säga: "de brukar säga så" "Fansen har åsikter, men det ska dom ha.." DOM har fått utb i att säga det men, Vilka utbildningar har våra ledare?, bevis tack!. (ok Mild men vi är inte uppe i toppen pga han..)Stahre är sverigedemokrat, ja. du kan inte bevisa motsatsen.. Jag tjänar 510 000 på ett välkänt företag i GBG, inte samhall.. Du är en rövslickare som vill att blåvitt inte ska vinna!. du jobbar hos.. blåvitt ..och tjänar... för att skriva detta mot mej..?

    SvaraRadera
  17. Så sjukt att grottmänniskorna tror att dom är i majoritet. "Sätta press på håkan o co". Pinsamt.

    SvaraRadera
  18. 22:13

    Är du på riktigt? Säg att du driver... Jag garvar högt här åt dig i alla fall.

    Nåja... Du får tycka och skriva vad du vill. Inget du säger kommer ändå att ha någon betydelse. Så jag hoppas för ditt eget bästa att du kan tänka om kamrat!

    SvaraRadera
  19. Härligt att höra sk fans som säger att dom vet vad som är bäst för Änglarna nu när MS kommit till Götet. Min erfarenhet är att de sk fans som skriker mest skit oftast kan minst om fotboll för dom står oftast och glor på motståndarklacken och då lär man sig ingenting om fotboll. Inse att fotboll handlar om prestation och inget annat. Ni som gnäller på att han tränat AIK har väl aldrig haft en riktig anställning...tänk om folk på företag resonerat som ni gör, kul om Audi personal skulle gnälla om dom fick en ny chefsdesigner som jobbat på BMW... Kom igen Blåvitt och välkommen MS

    SvaraRadera
  20. 22.25 Att jämföra Blåvitt med ett företag känns lika spännande och trovärdigt som att inte jubla när laget gör mål. Blåvitt är känslor och passion, företag är pengar.

    SvaraRadera
  21. Köp spelare och betala löner med passion....

    SvaraRadera
  22. 22:31

    Hehe du gick på knock out direkt!

    Gött jobbat :-)

    SvaraRadera
  23. Guld eller avgå...svårare än så är det inte.

    SvaraRadera
  24. hahaha Broddway...

    SvaraRadera
  25. Hoppas att det här Stahre sjabblet snart är över så vi kan börja diskutera fotboll istället.

    SvaraRadera
  26. Det intressanta i intervjun är ju att Stahre säger att han blev kontaktad direkt efter han kom hem från Grekland..

    Detta borde ju ha varit vid årsskiftet 2010-2011. Alltså, innan innevarande säsong!!

    SvaraRadera
  27. 19:54, Det är inga problem att vi går över till aik då.(just det, då är vi idioter och svikare som aldrig skulle va på gu...TÄNK!) 21:05 JA. 22:24 Alla tar dej på allvar...hehe. 22:25, läser inte, kan inte läsa..

    SvaraRadera
  28. Jag har för mig att han kom hem i våras. Mao när det började gå åt helvete för oss med fem raka...

    SvaraRadera
  29. Varmt välkommen Stahre kommer stötta dig till 110% från dag ett! Alla som gnäller lägg bara ner skiten ge han en ärlig chans iaf! Längtar efter att få se Mikael som tränare för klubben i mitt hjärta! Åter igen Varmt välkommen till det stolta IFK Göteborg Mikael o lycka till!

    SvaraRadera
  30. Önskar Mikael Stahre ett stort välkommen till den finaste klubben och ett stort lycka till!

    SvaraRadera
  31. Ok, ger honom chansen då.
    Han har lång väg att gå.
    Resultatmässigt krävs sm-guld och minst kvartsfinal i CL.
    SEN ska jag banne mig stötta honom till... 90%!

    Hehe :-)

    SvaraRadera
  32. välkommen micke! Det behövdes lite out-of-the-box.

    SvaraRadera
  33. Okej jag hade 100 gånger hellre sett Gud träna Blåvitt nästa säsong men nu blir det inte så denna gången. Jag hoppas verkligen att han får chansen en gång och då ska vi visa alla hur fansen kan lyfta fram Blåvitt till sm-guld.

    Nu startas säsongen med en stor skeptisk känsla om att Gamla kommer att gapa halvtom. Kommer folk stötta Mild nu? För egen del så köper jag årskort som vanligt. Tycker det känns spännande och fräscht, ja fräscht är verkligen symbolen för vad jag känner just nu. En ung hungrig kille som inte kommer att ha ursäkter vid förlust. Han lär inte ta ut förluster i förväg heller som jag tycker TO gjort typ: "Deras spel speglar inte placeringen i tabellen" Jaja vi får väl se..

    allaeanglar

    SvaraRadera
  34. Har en känsla av att det kan bli riktigt jävla bra med Stahre.

    Skön snubbe med härlig vinnar-mentalitet som saknats det senaste.

    Men i mina ögon har du ingen jävla smekmånad, prestera eller stick.

    SvaraRadera
  35. Vi har två seriesegrar kvar till två stjärnor. M.S har kontrakt i tre år. Det hade allt suttit fint med en stjärna till på tröjan.

    Det ska bli rätt kul å se vad råttorna snickrar ihop för banderoller nästa år, å vad de övat in för ramsor under den långa kalla vintern:
    "Hej på dej Stahre,
    vi tycker att du svek,
    du lura oss Stahre,
    när du sa att du blitt grek".


    Ha ha ha!

    SvaraRadera
  36. lustigt att vissa påstår att Mild avfärdar fansens åsikt om stahre. Jag är för stahre, tycker han är helt rätt för IFK i detta läge och tror att han kan få laget att växa. Jag är också medlem i IFK och haft årskort sedan jag var 6 år. Stått i klacken och njuter nu av LS. Så Mild verkar lyssna på mig men jag kan ske inte räknas som ett fan?

    SvaraRadera
  37. En råtta svart och gul fyfan vad han är ful

    SvaraRadera
  38. Är en äldre blåvitt fan. har offentlig gjort att jag satsat ca 1.6 miljoner på blåvitt sedan 1976. 35 år. ca 44 000/år. Resor biljetter souvinirer hotell mm. Tack för denna fina tid. hoppas det går bra för blåvitt. de unga hungriga, och de mer vetande får ta över. vem kan betala blåvitt 44 000/år av er till blåvitt??? Lycka till!.

    SvaraRadera
  39. 22:31 och 22:36

    Vad pinsamma ni är. Självklart är passionen, klubben och supporterkulturen en del även i att få hit spelare.

    SvaraRadera
  40. 23:40

    Frågan är om du inte är gammal nog att börja meningar med stor bokstav? Eller om du är för gammal för att komma ihåg.
    Vilket är det?

    SvaraRadera
  41. Om det är ordförståelse vi ska prata om så brukar jag avluta med . Om det handlar om blåvitts framtid är det du som inte avslutar med . som ska ta över... Det säger det mesta om er..

    SvaraRadera
  42. Fantastiskt att betala 44.000/år till Blåvitt! Hur har du lyckats med det? Även om du nu gått på varenda match i 35 år inkl.bortamatcher, europaspel mm så är det helt omöjligt att komma upp i den summan. Såvida du inte bor femstjärnigt och flyger till bortamatcherna? Men då tillfaller inte pengarna Blåvitt va?

    Tack för ditt 35-åriga engagemang och lycka till med vad du nu tänker göra i livet! Fantastiskt att detta va droppen efter allt Blåvitt gått igenom de senaste 35 åren. Gaisare!

    SvaraRadera
  43. Kör hårt Stahre. Norling i MFF och Stahre hos oss. Det kan bli ett kul AIK-derby nästa år:)

    SvaraRadera
  44. Nej i helvete heller han är välkommen en rått jävel med tråkfotboll.
    Det kommer kanske en dag då man byter ut både sportchef och tränare. Tills dess så ser jag på skönfotboll som man inte somnar av.

    SvaraRadera
  45. 21.44: Ja, sicka argument. Saknar en logisk röd tråd och en poäng med argumenten, men visst, annars är det ju bra argumentering.

    22.13: Tja, Seppo är civilekonom med en framgångsrik karriär på SEB och styrelsen består av en hel del välutbildade med framgångsrika "civila" karriärer. Vet inte om detta är något nytt då vi har haft en ledning med stark företagsanknytning de senaste 15 åren. Vad gäller Stahres politiska åsikter så kan väl jag svara med en motfråga; Vad har du för bevis på att han skulle vara Sverigedemokrat? Låter snarare ganska otroligt med tanke på det guldlag AIK hade med flera första o andra generationens invandrare samt ett par utländska spelare. Samarbetssvårigheter?

    På vad sätt är de som accepterar Stahre rövslickare?

    SvaraRadera
  46. 26/9/11 23:40

    LOL

    SvaraRadera
  47. PRESTERA PRESTERA

    SvaraRadera
  48. Har en känsla av att folk som skriker avgå och hotar med att klippa sina årskort är även dom pajasarna i klacken som står nere vid räcket barbröstade och tycker det är en självklarhet att bränna av bengaler och kasta bangers. Dom som tycker det är viktigare vad som händer på läktaren än på planen. Dom som är 16 år och skriker svff - fotbollsmördare.

    Dvs lågpannorna i vårt kamratgäng.

    SvaraRadera
  49. Fågel, fisk eller mittemellan?

    SvaraRadera
  50. Äntligen en tränare med pondus som kan uttrycka sig i media till oss fans!

    SvaraRadera
  51. 26/9/11 23:40:
    Nej, buhu.

    Även om jag är emot Stahre så är det rent av fjantigt att strunta i IFK pga tränarval. Jag antar att i dina 44k/år så ingår medlemskap? Då ser du till att vara förberedd inför nästa årsmöte och föröker få igenom den förändring du vill ha. Men det kan jag tänka mig att du inte orkar.

    Inte första gången ngt händer med IFK man blir uppröd över direkt. Men det är klart, lättare att gråta ut och vara en ärkefjant istället för att försöka vara konstruktiv.

    SvaraRadera
  52. Välkommen Sthare!

    SvaraRadera
  53. Båda sidor har argument i den här sorgliga debatten. På båda sidor finns även de som hatar och inte är speciellt genomtänkta i sina kommentarer. Den stora skillnaden är utgångspunkten. Anti-Stahre kan inte glädjas framgång med en råtta i spetsen. Pro-Stahre tycker det är skitsamma, bara vi vinner.

    Känns dock som om, framförallt, pro-sidans hatare har svårt att fatta detta. Man faller hela tiden in i prat om grottmänniskor, bakåtsträvare o.s.v. Inget kunde vara mer fel. De blåvita jag känner är med något undantag anti. Och de är långt ifrån grottmänniskor!

    SvaraRadera
  54. Gamla kommer inte avfolkas på grund av detta. De flesta som inte välkomnar Stahre kommer gå på matcherna ändå. Det är han som ska lämna inte vi.

    SvaraRadera
  55. Jag är ännu en av alla fans som gått på blåvitts matcher i alla år utan att gapa på diverse forum. Ge grabben en chans och stötta laget nu!

    SvaraRadera
  56. Visst svider det till rejält i hjärtat när bilder från 09 sveper förbi, men det hindrar iaf inte mig från att tycka att Stahre faktiskt är ett bra val. Med den press han har utsatt sig själv för så torde inte det där med engagemang och vilja vara några problem. Att han även kan uttrycka sig och verkar ha glimten i ögat är ju ingen nackdel.
    Till dem som hakar upp sig på Stahres guldfirande 09 undrar jag lite vad ni egentligen hade förväntat er. Tror sjutton att karln blir glad när det lag han är tränare för vinner AS.

    Till dem som i.o.m. detta avser att överge sitt supporterskap vill jag säga, hejdå och börja supporta Häcken istället de behöver utöka sin supporterskara.

    SvaraRadera
  57. Gillar hans personlighet tycker han e skön! Tror det kan bli ett bra 2012!
    Välkommen Stahre!

    SvaraRadera
  58. Köp spelare och betala löner med passion....

    26/9/11 22:31


    Med tanke på den nästintill obefintliga spelkvaliten som allsvenskan håller är ditt inlägg inget annat än löjligt. Utan (passionerade) återkommande årskortsinnehavare är IFK ett tomt skal.

    SvaraRadera
  59. ..förvisso med en underbar historia!

    SvaraRadera
  60. Franky du har väl inte missat att han ÄR aik:are. Han har alltså inte bara tränat vår arvfiende. Du kommer inte känna samma stolthet om du vinner SM-guld med honom. Alla råttor kommer hela tiden påpeka för dig att det är tack vare en aik-tränare vi vinner.

    Hur kul är det med en kille som i februari sade att han inte kan tänka sig att träna DIF, Bajen eller IFK Göteborg. Hyser han agg till klubben känns det helt fel. Eller sade han så för att han är rädd för Firman Boys? Då känns det också helt fel. Då är den där kaxigheten bara en yta, eller hur tolkar du det?

    Vi syns på läktarna 2012!

    SvaraRadera
  61. Tror det blir bra detta. Röra om lite i sossegrytan :)

    SvaraRadera
  62. Killen verkar faktiskt dyngsugen på att träna Blåvitt. Inget snack!

    SvaraRadera
  63. Det finns ingen anständighet kvar i Blåvitt längre. Ingen som bryr sig bland supportrarna utan ledningen kan härja fritt.

    Det verkar som om någon pissade hälften av Blåvitt-fansen i munnen så skulle de klaga en del men ändå snällt svälja...

    Det är inte Stahre som ska avgå. Klart han vill ha lön och träna Blåvitt. Det är Mild som ska avgå som förnedrar oss riktiga supportrar totalt.

    SvaraRadera
  64. 09:28

    Måste man gå till extremer bara för att röra om? Det hade inte funkat med ett utländskt namn till exempel? Någon som inte ens känner till kluben och kommer in utan några fördomar.

    Vad menar du förresten med sossegryta? Är det TV4 som spökar här och hävdar att alla måste vara från Göteborg och att vi inte tar in några invandrare?

    Är inte sosse, men tycker att det där snacket blir lite löjligt. Säkert många supportrar som är sossar och att förlöjliga dem är inte ok. Det är lika löjligt som att nedvärdera blåvita från förorten. Vill vi ha en likriktad massa som går på matcherna?

    Känns som om Stahristerna propagerar för öppenhet och kärlek, men egentligen är väldigt fördomsfulla själva.

    SvaraRadera
  65. Är det konstigt att blåvitt får sin (första?) "polisanmälda sexuellt ofredande brasse" i samma veva som mild säger att dom senaste värvningarna har skett i samband med "dialog" med stahre? Tror vi har sett den sista isländska värvningen på 3 år. vi får en aik'are och bosman i samma härliga veva, och i den här intervjun så talar han om att kombinera sina ledaregenskaper med blåvitts värderingar?

    SvaraRadera
  66. Är han sverigedemokrat?... fan va nice.

    Välkommen Stahre.

    SvaraRadera
  67. Inte konstigt att det finns olika åsikter och en jäkla massa tyckande kring Mikael Stahre. Men kan man inte ge honom en chans? jag ger mig fan på att de som nu sitter och skriker "avgå" kommer att vilja krama om honom om vi tar guld nästa år.

    Förresten.... läste på Sportbladet att Pa Dembo Touray skulle kunna tänka sig att stå i Blåvitt nästa säsong eftersom han inte skall vara kvar i Djurgården. Det hade varit miljoner gånger värre än att få MS som tränare.

    SvaraRadera
  68. Anonym 27/9/11 09:16
    Det där med att inte känna samma stolthet kan nog delvis stämma, det ultimata hade naturligtvis vart att vinna AS med Torbjörn vid rodret.
    Men nu har man ju gjort ett val och är utifrån det valet jag lägger min åsikt. Givetvis är det inte heller till Stahres fördel att han i negativa ordval uttalat sig om vår förening. Men som sagt nu har både föreningen och Stahre kommit överens, och jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Stahre har nån dold agenda för att sänka BlåVitt.
    Gällande vad ajk:are säger och inte säger, bryr jag mig föga om och är väl också lyckligt lottad att jag inte har några i min bekantskapskrets som håller på den gängen ;)
    Ordvalet kaxig är inget jag har skrivit om, jag skrev att han kunde uttala sig och att han verkar ha glimten i ögat.
    Men som vår tränare får han gärna även vara lite kaxig om det är till vår fördel.
    Men kan väl säga så, att hade jag varit med i beslutsprocessen kring ny tränare hade Stahres namn hamnat långt ner i högen. Men att därifrån känna att jag har blivit pissad på eller överväga att sluta supporta finns inte.

    Som sagt väl mött på läktarna 2012
    (och även de sista 2011, med Guds försyn, medvind och en jävla tur kan vi fortfarande bli bäast i stan haha)

    SvaraRadera
  69. Det finns ett ganska vedertaget begrepp som heter "Hemmablind". Det tror i alla fall jag är ett av ledorden som kan göra att Stahre blir en riktigt bra tränare hos oss.

    Han kan röra om, han har bra jävla mycket mer pondus än JO, vågar ta bytet vid 55e minuten istället för 80e, och det är i alla fall vad jag tror behövs i IFK just nu. Så jag är i alla fall villig att ge han en ärlig chans.

    Torbjörn i all ära, men jag tycker att han ska förbli den gud, ikon och person han är för IFK idag.

    SvaraRadera
  70. Ny röst, alla spelare börjar från noll, lika konkurenns, 442,ny kamratgård, nyförvärv, alla måste bevisa sin plats i laget det finns bara fördelar, sen att rösten heter Stahre nja.. men ge honom en chans.
    Tack Mild för att du har räddat klubben från ruinens brant, det finns hopp om framtiden.....

    Till alla gapiga lågpannade därute ALLA TOPPKLUBBAR DRIVS SOM FÖRETAG IDAG.. det gamla är förbi fatta det.

    SvaraRadera
  71. IFK Göteborg + AIK = <3

    SvaraRadera
  72. sympati för de avstängda!2011-09-27 11:57

    Bebben, Gud eller Ruben hade varit bättre val. Vore underbart att ta guldet med Bebben som ledare!

    SvaraRadera
  73. Blir definitivt förnyat årskort. Känns roligare än på länge!
    Välkommen Stahre

    SvaraRadera
  74. Detta känns sjukt bra! Älskar att blåvitt vågar testa nya grepp, detta känns grymt lovande.

    Alla ni som är emot Stahre för han tränat AIK kan inte ni bara byta lag till typ GAIS eller något. Ingen i blåvitt vill ha ert hat!

    SvaraRadera
  75. VÄLKOMMEN STAHRE!!!!!! UNDERBART!

    SvaraRadera
  76. Känns som att Stahre är helt rätt man för att pumpa in självförtroende i hela truppen och framför allt hos en kille som Robin Söder.

    Alltså det är ju med sorg man ser Söder missa en sådan chans som han gjorde igår, vilket han aldrig skulle gjort för tre år sedan.

    I detta tror jag att Stahre är ruggigt mycket bättre än den tillbakadragne och tystlåtne Jonas Olsson.

    Mer självförtroende åt gubbarna.

    SvaraRadera
  77. 27/9/11 11:32

    FÖRETAG idag brukar sälja produkter som konsumenterna gillar!

    Det är svårare att sälja produkter som företaget tycker är bra men som konsumenterna avskyr.

    Oftast gör man en marknadsundersökning innan man satsar på en produkt. Det har man inte gjort i det här fallet.

    Här köper man in ett enormt parti av en produkt och hoppas att den går hem på en marknad med svalt intresse.

    Det kan gå hem.
    Men så jobbar INTE FÖRETAG.

    SvaraRadera
  78. 27/9/11 13:12

    Är det JO:s fel att Söder inte nått sin gamla form.

    Eller kan det bero på en mycket allvarlig knäskada?

    Herregud...

    SvaraRadera
  79. I från skogen hörs en sång,,, våran Stahre är på gång!!!

    SvaraRadera
  80. Äntligen en tränare som är seriös utan att vara tråkig! Det jag läst om honom ger intrycket av en extremt engagerad person, som säkert kan få den segaste spelare att räta på ryggen och verkligen ta i!

    SvaraRadera
  81. 12:57 för Guds skull! Du kan ju lika gärna byta klubb till Gais AIK eller va fan som helst. För klubbkänsla har du uppenbarligen inte. Andra Stahrar som tex Franky har i alla fall argument och en förståelse för motståndarsidan. Men du har gått på den förenklade bilden att vi som är anti Stahre bara skulle vara hatiska. Ser inte fram emot att dela läktare med dig.

    SvaraRadera
  82. Välkommen Mikael Stahre! Ett klockrent val av tränare måste jag säga. Och jag är ärkeängel in i döden..tror detta blir förbannat bra.

    SvaraRadera
  83. tycker det verkar intressant och att han är kuning och bra.
    Tror det också är bra för IFK att ta in nägon med en annorlunda erfarenhet av en klubb som AIK där det finns en organisation som IFK kan dra nya infall från...
    Vad jag menar är att ha en ny infallsvinkel är ofta nyttigt och i IFK där mycket händer är det bra för att skapa en stark organisation.

    SvaraRadera
  84. Starhe har själv gett sig själv 0! 0! dagar att få blåvitt att vara i toppen. Ni som älskar honom har gett honom en "månad". Jag konstaterar att det är vi och er. jag har sagt det förut, tid och plats och vi gör upp, idioter! Jag kommer att döööö för detta!. Kom igen visa nu era skit blåvita hjärtan, vart ni vill..

    SvaraRadera
  85. 20:39

    Gäääsp bara en massa fina ord men utan innehåll. Finns en övertro på att MS ska vända skeppet bara för att han tränat vår raka motsats. Precisera gärna vad som är fel i Blåvitt och hur ett AIK-perspektiv skulle kunna ändra på detta?

    SvaraRadera
  86. gääärryy2011-09-27 22:56

    Det är de äldre 62 st gajs som står för det käcka jovialiska vitsandet.

    Allvarligt, gott att canalVIA/+/sport/bla bla/hocki(+ listade aftonhoran).. kör en egen "GÖTEBORGsvits". Vi är ju så roliga.. Har någon här hört den roliga? HATA TV4stååååkhåålmJäppårdiPostkåådKörslaget etc etc
    ps
    Fattas bara ett vinterprogram om hur ljuuuvlig ståkhååålms skärgård är under sommaren + ytterligare 412 gamla SF-klipp om stååååkhååålm på 40-talet.
    Det är inte komplex och mindervärde - vi hatar er i västra Finland

    SvaraRadera
  87. MEN, det är kul att se hur stora Blåvitt är. Att träna oss är betydligt mer meriterande i Europa än att leda mjällby, såålna, kalmar m fl. Överge helt dina rötter för att försöka ta vägen till Europa genom Blåvitt. hehe måste svida rejält för er andra.
    Hej på er

    SvaraRadera
  88. 22:53: En tränare utan några som helst band till klubben kan vara precis vad som behövs ibland. Han tycks också ha en personlighet som skiljer sig mycket från både JO och Rehn. Plus att han verkar föredra 4-4-2 och har god hand med talanger. Han är dessutom medialt gångbar vilket inte JO är.

    Vackra ord har vi hört i två säsonger utan direkta resultat, Stahre vet att han måste göra resultat, tror inte JO haft samma press utan fastnat i prestige och trygghet.

    Det som oroar mig är att Stahres succé i AIK kom sig av att han förvaltade något som han kände från insidan, dels att han hade en parhäst i deras sportchef (?) Wesström. Frågan är hur han kommer funka på KG och om alla kommer dra åt samma håll.

    SvaraRadera
  89. Lite kul å se hur det har svängt från ganska starkt motstånd till att ganska många nu välkomnar MS. Själv tycker jag att det är bättre att blicka framåt än bakåt... så kör på mot nya framgångar 2012, nu med MS vid rodret!

    SvaraRadera
  90. Sana och Stahre känns som en dröm.

    SvaraRadera
  91. Är det den samlade intelligensreserven som har sammanträde här?

    Nej, jag trodde väl inte det! Jag har all respekt för att den här frågan väcker känslor, samtidigt kan ju inte dessa ta överhanden och enbart handla om blint hat och en total avsaknad av rationellt, resultatorienterat tänkande!
    Det stinker mindrevärdeskomplex lång väg, vilket är pinsamt med tanke på vår historia och meriter. Ledningen gör helt rätt som siktar framåt, uppåt och mot något annat. Vi har ett SM- guld på de senaste 15 åren. Självklart behöver det hända något nytt!

    Med Stahre mot en ny storhetstid!

    SvaraRadera
  92. Stahre är en luffare utan meriter, att träna Väsby och Bajens juniorer imponerar inte. Inte heller att bli sparkad efter en månad i Grekland. Vid AIKS guld så spelade han Sveriges tråkigaste fotboll, inget jag vill se i Blåvitt överhuvudtaget.
    Att han är gnagare hjälper inte hans situation heller.

    SvaraRadera
  93. Anonym 14:01: Tråkig fotboll var väl mest första halvan den säsongen? Extremt effektiv fotboll är alltid rolig. Om du föredrar JO och 4-5-0-1 eller vad han nu kallade sitt långbollande 2010 när vi skulle vinna hur lätt som helst, varsågod.

    SvaraRadera
  94. Föredrar lätt JO framför stahre!
    Dessutom har JO överlägset bäst meriter!

    Är riktigt bitter över valet som tränare.
    Tror blåvitt kommer mista många supportrar med hjärta på denna värvning.

    SvaraRadera
  95. @13:59
    Något nytt behöver inte innebära att man gör ett tränarval som retar upp så många som man faktiskt gjort. Kanske inte en majoritet, men ändå tillräckligt många trogna för att deras röst borde vägt tyngre. Lite enkelt tänkande att tro att allt kommer bli annorlunda bara för man väljer någon som sympatiserar med en förening som är vår raka motsats.

    Dessutom handlar fotboll till stor del om passion och irrationella känslor och det ska vi värna. Det är det som ger oss den där glöden alla fascineras av och lockas av. Sedan ska man naturligtvis tänka resultatorienterat och business också, men det ena behöver inte utesluta det andra, vilket det gjort i det här fallet. Mild har ju bara tänkt på ena sättet. Om det är resultatorienterat eller irrationellt kan man ju diskutera.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.