2011/07/05

Aja baja, gör nu som fröken Malin säger!

50 kommentarer:

  1. Hahahahaha jag dör , Nu är det ju ännu roligare att hoppa :) HOPPA BLÅVITT HOPP ALE ALE ...

    SvaraRadera
  2. Lena, sikken pajas!

    SvaraRadera
  3. mena Malin :)

    SvaraRadera
  4. Kan vi inte åka hem till henne och bara stå och hoppa lite på gatan utanför?

    SvaraRadera
  5. Vem tar Gammelmedia på allvar nu förtiden?

    SvaraRadera
  6. Senaste tidens enträgna uppläxningar om hur supportrar ska bete sig har förvånat mig, fått mig att garva och gjort mig smårasande.
    Nu har det, på något vis, gått så långt att att reaktionen uteblir helt. Hon kunde lika gärna ha skrivit: "yoghurt är gott". Jag hade brytt mig lika mycket.

    Hoppla!
    Hoppla MYCKET!

    SvaraRadera
  7. Kanske är dags för ett Malin-tifo..?

    SvaraRadera
  8. ZZZZZzZZZZZZZz.. somna om.

    SvaraRadera
  9. Hoppa Malin hopp ale, ale! Hoppa GP hopp ale, ale!

    SvaraRadera
  10. Jag förstår inte att detta problem alltid belyses ur fel vinkel. Ni som störs av att det skakar lite. Vad gör ni HEMMA när Blåvitt spelar?

    Detta är ju vinklingen som media och alla andra tycks ha missat. Lägg nu inte massa pengar på åtgärder, köp istället årskort till de “drabbade” så är ju problemet löst!

    Alla till GU!

    SvaraRadera
  11. Jag har aldrig hoppat förut, men nästa match, jävlar va jag ska hoppa!

    SvaraRadera
  12. Nu är ju Malin Lernfelt liberal och då brukar man inte förbjuda vuxna människor att hoppa. Hoppandet är en positiv, kollektiv glädjeyttring i kontrast till de negativa skriverierna om enskilda idioter.

    Sedan har man ett individuellt ansvar att ta reda på konsekvenserna av omgivningen man bosätter sig i. Bosätter man sig bredvid en flygplats eller tåglinje får man räkna med visst buller. Bosätter man sig brevid en spårvagnskrok eller hamn likaså. Bosätter man sig brevid Gamla Ullevi och Ullevi får man ta med i beräkningen att det sker matcher och andra evenemang lite då och då och om man nu retar sig på det så ska man inte bo granne med dem. Det är ju inte precis så att det är en hemlighet när matcherna är - det rör sig i princip om två matcher per år, dvs. max 180 minuter per år, och utannonseras minst en månad i förväg vilken tid och datum det rör sig om så har man nu porslin på väggen som man oroar sig för har man gott om tid på sig att ta ned det just de 90 minuter det rör sig om.

    Känns faktiskt som att det finns viktigare saker att klaga på - som någon skrev, var glada att ni bor centralt och nära Gamla Ullevi istället, det hade jag varit!

    f.ö. tycker jag att en Malin-hopp-tifo är en utmärkt idé! Kör det på hemmamatchen mot Gefle så ska jag också se till att var med och hoppa!

    SvaraRadera
  13. Det är en tydlig lobotomi-varning på henne Malin ...

    SvaraRadera
  14. GP har för länge sedan förstört sig själva som ett seriöst media och den här artikeln har en mindre betydelse. Det som känns tråkigt är det "krig" GP startat mot fotbolls intresserade i allmänhet och änglar i synnerhet. Känns som de lägger prestige i att skriva om alla negativa saker som kan förknippas med fotbollen.

    Som exempel detta med en felbygd fotbollsarena där, istället för att gå vidare med artiklar kring vad som gick fel i byggprocessen, försöker få tusentals personer att sluta hoppa.

    Ja ja, tur att man sagt upp tidningen sen länge...

    SvaraRadera
  15. Åh nej Gud vad jobbigt förr dom boende, får uppleva skakningar från dag till dag, eller? Nej, det är ju bara match var tredje vecka i perioder. Men ändå tänk o vakna mitt i natten av dessa skaknigar, öh? Matcherna pågår oftast mellan 7-9 på kvällen. Men vad skulle du säga om skaknigar under 2 timmar? Öh, visst. Folk är på gamla Ullevi i 2 timmar men det är endast under "hoppa blåvitt" folk hoppar och det brukar vara under cirka 3-5 minuter. Blåvitt spelar ändade 15 matcher per säsong vilket gör att dom boende får uppleva cirka 75 min skakningar... Inte på en dag, utan på ett år.........

    SvaraRadera
  16. Det är tur att man sagt upp sin GP för dom slutar aldrig att bevisa vilka idioter dom är...

    SvaraRadera
  17. Ok, det kanske är jag som är lite seg i skallen. Men jag kan ana lite ironi mellan raderna på den här artikeln. Är det bara jag? Det kanske är för att jag tänker att seriös kritik riktad mot en sådan sak skulle vara helt absurd. Vad vet jag?

    SvaraRadera
  18. Var det i GP hon skriver? Ytterligare en idiot på en idiottidning!

    SvaraRadera
  19. HOPPA MALIN HOPP ALLEZ ALLEZ

    SvaraRadera
  20. 21:14

    GP förstår inte ironi, ännu mindre kapabla att uttrycka den.
    Dessutom är det inte första gången som denna damen bråkar med fotbollssupportrar. Sist bråka hon med Feldgrau och blev totalt mosad men vägrade ge upp

    SvaraRadera
  21. haha orka bry sig om va hon tror

    SvaraRadera
  22. Kan väl säga det som ALLA verkar ha missat..

    DET ÄR EN BLOGG

    Ingen krönika, ingen artikel utan ett blogginlägg.

    SvaraRadera
  23. Malin= Lagrells dotter ???? någon som vet hon låter ju som en riktig fötbollsmördare

    SvaraRadera
  24. Både Malin och GP vill bara åt läsare.. Skriver skit för att få folk att gå in på deras blaska..

    SvaraRadera
  25. blabla journalister som uttalar sig igen blabla
    vem fan bryr sig?

    SvaraRadera
  26. Vilken pajas, luften är fri !

    SvaraRadera
  27. Pat the Cat2011-07-06 00:15

    Mätte dom inte upp skakningarna till mindre än vad spårvagnarna orsakar på Linnégatan och Vasagatan? Kanske ska lägga ner kollektivtrafiken också?

    Med tanke på hur mycket strunt det har stått om de där skakningarna så tror jag snart på myten om att det blir jordbävning om alla kineser hoppar samtidigt...

    Hoppa Kina Hopp Allez Allez!!!

    SvaraRadera
  28. Att den kossan alltid ska öppna käften när det gäller fotboll är för mig helt ofattbart.

    //D-Day

    SvaraRadera
  29. Malin svarar på sin egen ledare hos konkurenten för fyra år sedan...

    http://gt.expressen.se/ledare/1.307848/malin-lernfelt-litet-buller-maste-du-tala

    SvaraRadera
  30. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  31. http://www.youtube.com/watch?v=uXNkm6MERZQ

    SvaraRadera
  32. Hoppa Malin HOPP!

    SvaraRadera
  33. @Rövjuice

    På GPs ledarsidor publiceras sådant som hela GP står bakom. Även om det nu bara råkar vara ett blogginlägg så har GP gått ut och sagt att de står bakom åsikten.

    SvaraRadera
  34. När jag var tillbaka i Gbg i helgen och läste pappers-GP var det nästan imponerande hur mycket de skrev om gais, häcken, damfotboll och hockey - men knappt nåt om IFK.

    SvaraRadera
  35. Hon är nog ironisk.

    SvaraRadera
  36. Ar Pharazon2011-07-06 16:15

    B•tch pleease!

    SvaraRadera
  37. Då hoppar vi som fan mot Syrianska nu då!

    SvaraRadera
  38. Jag hade ungefär 20 spårvagnar som började köra runt 04 00 utanför min balkong i 3 veckor på Västergatan och vaknade ofta av det och visst det var skit jobbigt men JAG BOR I STAN och där är det inte knäpptyst!! Deal whit it eller flyta ut i skogen, fast där finns det iof älg som kan vandra över era tomter..

    SvaraRadera
  39. Vad glad jag blev, jag blev kallad vuxen :)

    SvaraRadera
  40. Hon har ju faktiskt rätt, det är ju bara IFK fans som hoppar.

    Här har v IFK fans som är kollar på Frankfurt när de spelar i EL i Danmark
    http://www.youtube.com/watch?v=L0idNBDgsu4

    Och här är en annan när 55000 Blåvitt fans är nere i Turkiet.
    http://www.youtube.com/watch?v=aX8s_wI_gP8&feature=related


    Och avslutningsvis lite bilder från Änglarnas senaste årsmöte då man valde att åka till Brasilien
    http://www.youtube.com/watch?v=hTBrSYhRnos

    SvaraRadera
  41. Finns det någon mediaidiot som har något vettigt att säga nu för tiden?

    SvaraRadera
  42. Förvisso har hon rätt i att det är helt onödigt med hoppandet.
    Att det fokuseras på saker som att hoppa är bara en av de saker som visar på att den forna läktarkulturen har tappat sin glans.

    Tre saker som är svårmotiverade?
    1. Hoppandet
    2. Att presentera sig själva på sin egen hemmaarena i 70:e minuten. (Här är änglarna menas)
    3. "Ni kan inte säga R". Inte kul då, inte kul nu.

    Varsågoda.
    Tre saker att förändra för att försöka få lite glans igen.

    SvaraRadera
  43. Den som inte sagt upp sin GP prenumeration, GÖR DET NU!

    SvaraRadera
  44. Vad kostar inte Göteborgs Operan för oss skattebetalare varje år?

    SvaraRadera
  45. men åhh Malin gå lägg dig!

    SvaraRadera
  46. Blåvit läktarkultur = Dagisnivå.

    SvaraRadera
  47. Vem bryr sig om grannarna när blåvitt gör mål??

    SvaraRadera
  48. Hoppa ner i helvetet Malin, där hör du hemma! Din jävla SKRIDSKO!

    SvaraRadera
  49. mer hoppande åt folket!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.