2011/01/19

Veckans fail: Brandlarm i Jönköping

"Matchen är ytterlígare sen. Detta beroende på tända bengaler, som satt igång brandlarmet."

Från Blåvitts direktrapport
av J-Södra mot IFK Göteborg.

Fotnot: Det isländska í:et är något som ifkgoteborg.se lagt till sig med, inte en felstavning (från vårt håll).

Fotnot 2: Södrasajten direktrapporterar på Twitter här.

110 kommentarer:

  1. haha, ja hur fan tänkte man där?

    SvaraRadera
  2. Kanske var den somaliska familjen som så sent i veckan grillade inomhus som var på plats?

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahaha vem fan tänder en bengal inomhus då???? Jesus vilka genier det finns.

    SvaraRadera
  4. twitter länken fungerande inte för mig.. däremot denna:

    http://webnews.textalk.com/sodrasajten-se-1/nyheterna/sasongens-forsta-match

    SvaraRadera
  5. Verkar finnas rötägg även på Sveriges baksida!

    SvaraRadera
  6. jo visst finns det gott om rötägg i 08 området..faktum är att det finns mängder av rötägg över hela världen. Även här uppenbarligen.

    SvaraRadera
  7. Jönköping ligger mitt i södra sverige om du inte visste det, mr 19:49

    SvaraRadera
  8. Haha, nu kännar man att säsongen börjar närma sig!

    Framåt Blåvitt!

    /J-T

    SvaraRadera
  9. 19:58:
    Det har jag järnkoll på! Men rötäggen kommer från Göteborg, som ligger på baksidan!

    SvaraRadera
  10. Till er som tände bengal; Era självgoda svin. Stanna hemma och spegla er om ni är så kåta på uppmärksamhet. Synd att era mammor inte gav er mer uppmärksamhet som barn.

    SvaraRadera
  11. Fotbollen dog idag...moralpanik!

    SvaraRadera
  12. tom i huvudet !

    SvaraRadera
  13. Kan man inte få ha sin fotboll i fred från bengaler och sån skit. Vad är viktigt liksom?

    SvaraRadera
  14. Mer Bengaler år folket!!!

    SvaraRadera
  15. Borde inte Veckans Fail vara: Ljushuvud tänder bengal inomhus?

    SvaraRadera
  16. Idioter säger jag bara. Okej om det hade varit en skitspännande match utomhus, men de riskerade ju människoliv. Det var ju träläktare till och med.

    SvaraRadera
  17. Skit samma.. Sana dundrade in tre bollar ikväll.. de är väl trevligt

    SvaraRadera
  18. Sluta gnäll. Vi stöttar alltid, med alla medel.
    Heja

    heja
    heja

    Blåvitt

    SvaraRadera
  19. Finns bara ett ord för dem:
    Nötter, nötter, nötter, nötter, nötter, nötter, nötter, nötter, nötter, nötter ...

    Vad ända in i h-vete har de innanför pannbenet - var kommer de ifrån?
    /Franz

    SvaraRadera
  20. Har vi några "Huliganlagar"? Det borde ju vara en baggis att stänga av gänget resten av säsongen. Körde man ut dem och de ändå fortsatte att banka på väggar fönster så borde de ju vara lätta att identifiera.

    Fast de blir väl bara avstängda av J-köping i så fall och dit skall vi väl inte så många gånger till i år

    SvaraRadera
  21. Mer bengaler åt folket, elda på bara, va inte i närheten av o kunna ta eld, ba massa överdrifter,
    Och stänga av tror ja inte är så smart om vi vill ha stämningen kvar på GU för det är dessa som står för den och som åker på de flesta bortamatcher och stöttar

    SvaraRadera
  22. bengaler utomhus..ok...inne.. tvek...aftonbladets rubrik..världsklass

    SvaraRadera
  23. Käften alla.
    Alla blåvita stöttar.
    Inget jävla kvällstidning-svennemoral-rödemajorna-predikande bitte.
    Blååååååååååviiiiiittt

    SvaraRadera
  24. Kör upp bengalerna där era stackars morsor torkar er. Ljushuvuden.

    SvaraRadera
  25. Nej. Ni 40-50 individer kan vi vara utan. Vi kan sjunga utan er. Det blir mindre trumma och scha la la la men det gör nog stämningen ännu bättre på lite sikt. Ni är en större last för Blåvitt än vad ni gör nytta. Snälla, sök bekräftelse någon annan stans. Ni kanske kan hitta några som uppskattar er.

    Inte en krona i tifohinken från och med nu.

    SvaraRadera
  26. Ni som inte var på matchen och stod vid dom som brände kan ju bara hålla käften, jag stod precis brevid grabbarna och det var aldrig någon fara för att det skulle ta eld i läktaren

    SvaraRadera
  27. 21:52

    Hahaha, sicken tomte du är.
    Det är precis sådana som du som gör att det inte samlas in några pengar i hinkarna på Gamla Ullevi.
    Alla är så jävla trötta på skitungarna i Ultras. Hur fräckt är det att gå runt i bar överkropp och solglasögon när det är kväll och svinkallt ute?

    Tragiska jävla småglin!

    /Petter

    SvaraRadera
  28. 22:30

    Bara att tutta på inomhus visar ju vilken intelligensnivå ni ligger på. Blir inga pengar till tifo-hinken detta året heller.

    SvaraRadera
  29. Hörde att det var en så kallad blinkbengal,,nån som kan bekräfta?

    SvaraRadera
  30. 19/1/11 22:40
    Vilka ni, jag skrev tydligt att jag stod brevid, alltså jag var inte delaktig men vad vet jag du kanske är efterbliven.
    Det jag vill ha sagt är att det aldrig fanns någon risk för brand.

    SvaraRadera
  31. Handlar väl inte om det fanns risk för brand eller inte era jävla pundhuvuden.
    Det handlar om att representera Blåvitt på bästa möjliga sätt.
    Finns bara ett sätt att förbättra sig: TÄNK före ni gör nått!!

    SvaraRadera
  32. IQ-reserven är på hugget i år, det känner man!

    SvaraRadera
  33. ja herre jävlar, ni fixar böter redan på första matchen...fan sök er till gajs eller nått era jävla nötter...tragiska är ni

    SvaraRadera
  34. han med håret2011-01-19 23:42

    "vilka genier
    rötägg
    självgoda svin
    bengaler och sån skit
    ljushuvud
    nötter
    ni 40-50 individer kan vi vara utan
    sicken tomte
    inga pengar till tifo-hinken
    iq-reserven är på hugget"

    - låter som sura kärringar (med avseende på ph-värde och gnäll)

    skärpning

    SvaraRadera
  35. Kanske för att vi är trötta på att ni ärthjärnor kostar klubben massa pengar?? Har inga problem med att man fixar lite extra stämning och det kan värt det under derbyn elr matcher mot råttorna men nu och innomhus?!?

    //D-Day

    SvaraRadera
  36. Bränn på ha skoj det gillar jag, mera mera, lägg ner gnället för fan.

    SvaraRadera
  37. han med låret2011-01-20 00:05

    "ni ärthjärnor"?
    Du menar mig som inte kostat klubben 1 öre utan betalat mycket mer pengar till Blåvitt än du någonsin gjort?
    Sluta spela dataspel, gå och lägg dig.
    Jag vill ha stämning när vi spelar.

    SvaraRadera
  38. Riktigt tråkigt att det är svenskafans nivå på kommentarerna här inne. Trodde att vi blåvittsupportrar var större än att kalla varandra massor skit.

    SvaraRadera
  39. 20/1/11 00:19:
    Fast det var ju precis det du gjorde.

    SvaraRadera
  40. 00:05

    Så du tyckte alltså det var helt ok med bengalerna? Ni har inte tänkt på att man kan skapa stämning på annat vis, utan att matchen behöver avbrytas?

    SvaraRadera
  41. Jag gillar bengaler under kontrollerade och relativt säkra former. Särskilt på träningsmatcher där det väl sällan är förbud också.

    Teoretiskt sett grymt gjort av er som åkte till matchen och stöttade och eldade på laget i första matchen för året i JKPG men praktiskt sett inte lika grymt att göra det inomhus.

    Nu var jag iofs inte på matchen och har inte sett bilder eller film från incidenten än så vet ej hur det gick till.

    Gött att laget och fans var på hugget på första matchen iaf!

    SvaraRadera
  42. Vafan, vi är ingen sluten liten sekt eller stödgrupp. Vi är inte gais.

    Gör du bort dig, får du skit för det. Deal with it eller sluta göra bort dig liksom.

    Trots böterna är ju en och annan bengal skön att skåda mot en mörk hösthimmel. Men inomhus i en hall vafan... Och en till efter första brandlarmet VAFAAAAN.... tänkte ni på egentligen?

    SvaraRadera
  43. gå på matcherna o gör förändring själva om ni inte är nöjda, men håll käften på internet!! De som går på matcherna mest får ju som de vill, så e det ju.

    skyller ni på jobb för att ni inte kan gå på match?? lär er isåfall att planera ordentligt.

    skyller ni på att ni inte ha pengar?? skaffa ett jobb då jävla latmask.

    Finns inga ursäkter, bara dåliga bortförklaringar.

    Kan understrykas att jag INTE är med någon speciell grupp eller något sånt..

    SvaraRadera
  44. senaste anonym:
    Du ljuger helt klart. Vi ser alla att du är med i grupperingen för efterblivna mongon!

    SvaraRadera
  45. Det viktigaste är väl inte att blåvitts rykte och anseende hålls på en hög nivå. Det viktiga är ju bengaler *runkar*, *runkar*, *runkar

    Spelarna älskar ju bengaler, å vad de känner sig stöttade av bengaler. Sen att det kostar klubben pengar, det är skit samma. Bara man får bränna av lite b, eh, åh, eng, stön, al, åååh, er...

    SvaraRadera
  46. Så bra skrivet! Precis vad de är ute efter, uppmärksamhet! Osäkra småbarn!

    19/1/11 20:19
    Till er som tände bengal; Era självgoda svin. Stanna hemma och spegla er om ni är så kåta på uppmärksamhet. Synd att era mammor inte gav er mer uppmärksamhet som barn.

    SvaraRadera
  47. Att folk ens kan stå bakom detta agerande visar ju vilken låg nivå det är på vissa av blåvitts "supportrar". För er som inte verkar veta bättre:
    Olika form av förstörelse/olagligheter på läktaren leder till:
    1. Kostnader för klubben i form av böter.
    2. Genom att det är stökigt på läktaren krävs det i nästa match fler poliser vilket innebär högre kostnader
    3. Pratat med flera som inte vågar ta med sina barn på matcherna längre vilket i långa loppet innebär färre blåvitta fans och dalande publikintäkter.
    4. Oroligheter ger negativa artiklar i dagspress vilket inte våra nuvarande eller framtida sponsorer vill förknippas med. Detta leder till ett försvårat arbete för att skaffa sponsorer eller behålla de vi redan har.

    //Kolle

    SvaraRadera
  48. Älskar bengaler. Hatar förbudet, men att bränna dom INOMHUS? Vilken idioti!

    IFK är älskat i gbg, tyvärr får vi med en del av begåvningsreserven som GAIS brukar snappa upp.

    Lägg ner inomhusbrännandet för fan.

    SvaraRadera
  49. Visst är det helt underbart, Blåvitt har spelat sin första träningsmatch och efterspelet handlar bara om några idioter som brände av bengaler på läktaren.

    man blir så jäkla trött.

    Inte konstigt att den ''breda'' publiken sviker när vi bara lyckas få svarta rubriker pga av ett gäng neandertalande skitungar tycker det är så häftigt med bengaler.

    SvaraRadera
  50. Knappast brandlarmet som är veckans fail, varför ska muppar envisas med att tända bengaler?
    Idiotjävlar.

    SvaraRadera
  51. Alla pyrofantaster, tror ni att detta hjälpte eller stjälpte eran sak?

    SvaraRadera
  52. Man blir så jävla trötta på dessa idioter som ska ha uppmärksamhet hela tiden, ingen vill ha er på läktarna! Fattar ni inte det?!

    SvaraRadera
  53. Lågpannorna var i J-ping o såg till att vårat, inte lågpannornas IFK Göteborg får nya ökade onödiga kostnader. Var dagiset stängt eller?

    SvaraRadera
  54. Jävla bengalmongon! Kör upp era bengaler i röven så vi slipper er i klacken, ärthjärnor!

    SvaraRadera
  55. Ne nu får det vara nog...Snälla rara, tycker ni verkligen detta var så himla farligt, wow matchen blev 10 min sen. Åhh nej en jävla skitig träningsmatch i jköping.. inga som helst konstigheter, pyroteknik skall alltid vara en del av fotbollen..
    Om ni nu tycker så mkt illa om det kan ni ju stanna hemma.. (inför även åldergräns på att se på fotboll).

    Sen att tidningar har stora rubriker om detta är ju heelt jävla otroligt.

    SH

    SvaraRadera
  56. Det som oroar mest (förutom att man använder pyroteknik inomhus på en träläktare i en folksamling) är att dessa individer inte verkar förstå alternativt bry sig om att det skadar klubben.

    Förstår bara inte..

    SvaraRadera
  57. En sån jävla idiotgrej, jävla hjälpklassproblembarn som håller på med sånt där. Mental division 7 verkligen. Låt sthlmslagens supportrar skämma ut sig sådär istället.

    SvaraRadera
  58. Ta ert ansvar, ni äldre i Ultras och Styr upp era små skitungar!

    SvaraRadera
  59. Vill klargöra följande.
    Jag är för Ultras på läktaren och jag anser att de överlag gör ett bra jobb på läktaren.

    Stämning hit och dit.. Det spelar ingen roll.

    Man tänder inte en bengal inomhus! Om inte man är mer eller mindre efterbliven..

    SvaraRadera
  60. Jag förstår att folk blir irriterade, faktiskt. Även om jag är för pyro personligen. Sjukt onödigt och osmart utförande den här gången, vad det verkar. Dumt att det direkt blir interntrams och splittring. Känns som en del yngre personer på läktaren behöver bli lite mer ödmjuka och bete sig lite snyggare. Sen att det blir krigsrubriker på typ AB om detta är rätt stört

    SvaraRadera
  61. SH 09:49

    Jag resonerade också som dig för ett par år sedan. Nu har jag växt upp.

    SvaraRadera
  62. Det som är mest upprörande är ju hur de som försvarar pyrot inte kan fatta krigsrubrikerna i tidningen...

    Det är ju just att det BLIR såna krigsrubriker med dålig PR för klubben som följd som gör att folk inte vill att ni skall fyra av pyron.

    Orsak->Verkan.
    Sätt er ner och kolla på det sammanhanget någon gång.

    SvaraRadera
  63. Tydligen är det supras som ligger bakom senaste gångernas skiteldande trots att ultras sagt nej och Ultras tar avstånd från det igår enligt en av minna kompisar i ultras och det kommer att bli konsekvenser om inte supras skärper sig

    SvaraRadera
  64. SH 09:49

    Det är ganska kul att se hur du tänker.
    Det är precis sådana som du som gör att publiken faktiskt väljer att stanna hemma. Och då tänker jag inte bara på barnfamiljer (dvs. framtida stååplatssupportrar), utan även på eventuella sponsorer.

    Du har uppenbarligen inte förstått att gårdagens match kunde ha fått liknande rubriker som de som skrevs efter den propagandafotboll som vi spelade på Valhalla förra vintern.
    Då var det mängder med folk, bra stämning och bra fotboll.

    Nu var det mängder med folk, bra stämning och fotboll, MEN tyvärr så skrivs det ingenting om detta pga de efterblivna jävlarna som tände bengaler INOMHUS!

    Kan inte du vara snäll och testa en grej när du har några minuter över.
    Gå in i köket där du bor, och tänd en bengal. Känn sedan efter ordentligt hur häftigt det är. När din mamma sedan undrar vad i helvete du sysslar med, och brandkåren rycker ut för att halva huset ryker. Känn då efter igen när räkningen landar, och din veckopeng dras in.
    Inte så tuff då längre?

    Jävla slips!

    /Petter

    SvaraRadera
  65. Kör med mer bengaler, håll dom dock till läktaren och utomhus. Är ju bara läckert med lite eld och rök.

    SvaraRadera
  66. Logi! på hög nivå. ;) Jag fattar inte hur man tänker när man tänder en bengal inomhus? Vid en brand där, och halva Ultras gått bort, och några spelare.. Undra hur han hade mått då. LOGIk.

    SvaraRadera
  67. Va fan ska ni elda upp bengaler hela tiden för? Variera er lite och tänd på t.ex. en svensk eller tysk nästa gång.

    SvaraRadera
  68. Stäng av packet resten av säsongen från Blåvitts matcher och låt dom dessutom betala för brandkårsutryckningen och eventuella böter!

    Det kan ju inte vara så svårt att identifiera dom som nu skämde ut sig på detta patetiska sätt...

    SvaraRadera
  69. @Petter

    Väl talat kamrat!

    SvaraRadera
  70. som barabens anonyma skribenter har väntat... äntligen har ni något att klaga på varsegoda!!

    SvaraRadera
  71. Jag kan gå ut med namn, men vad ska det vara bra för?

    Det är väl fortfarande lika idiotiskt att tända bengaler inomhus? Om man inte förstår det så är det något som är fel.

    SvaraRadera
  72. Det var supras som eldade, det är jag rätt säker på då jag satt rätt nära dem. Sen vill jag inte anklaga någon i onödan då jag inte är 100% men jag vet att supras var delaktiga.
    Jag blir bara trött på att idioterna kallar sig supportrar trots att de (direkt och indirekt) kostar våran kära klubb miljoner varje år (böter, utebliven publik,förstörelse etc.)
    hade vi inte kunnat använda de pengarna till något vettigare.
    Visa ansvar och tänk efter.
    Säg en framgångsrik klubb i europa som sätter pyr på läktarna?
    Amatörfasoner. Man skämms.
    Det är vi övriga, hederliga 98% supportrar som får ta en stor del av skiten ni ställer till med, och inte bara vi utan alla runt klubben.
    Om ni vill visa att ni tycker om IFK, vilket jag inte tvivlar på så gör om och gör rätt i framtiden.
    Vi behöver fanatiska supportrar men absolut inga vandalister.
    // Mojjan

    SvaraRadera
  73. http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2298234/har-skammer-blavitts-supportrar-ut-sig

    Rubriken säger allt.

    SvaraRadera
  74. Jag kan förstå att ni inte riktigt fatta vad som händer om man tänder en bengal inomhus, för det är väl ungefär den nivån ni ligger på?

    Men att ni tänder på ytterligare bengaler efter att brandlarm gått och matchen blivit försenad är ju helt ofattbart.

    Hur jävla korkade är ni egentligen?

    SvaraRadera
  75. Nu ska vi inte döma ut Supras och Ultras, det finns säkert folk bland dem som håller på Blåvitt, kan fotboll och vill stötta laget på bästa sätt. Måste ju erkänna att de kan hålla igång, även om jag inte gillar deras monotoni. Men men, det är deras sätt och det kan ingen ta ifrån dem.

    Men de som aldrig kollar på matchen för att de viftar med en flagga hela jävla tiden eller de som står och hoppar med ryggen mot planen, de kan omöjligt hålla på Blåvitt. Och det är bland dessa jag tror man hittar kategorin som skiter i allt bara de får uppmärksamhet. Det är samma personer som aldrig kommer erkänna att de gjort något fel. För i deras värld finns bara dom och alla som säger till dem är dumma. Bränna bengaler är ju en mänsklig rättighet, lika viktig som mat på bordet och allmän rösträtt.

    SvaraRadera
  76. Pyroteknik är inget brott!

    SvaraRadera
  77. "de viftar med en flagga hela jävla tiden eller de som står och hoppar med ryggen mot planen, de kan omöjligt hålla på Blåvitt"

    jag viftar med flagga ibland och gillar hoppa då och då och därför kan jag omöjligt hålla på blåvitt?! tänker du med röven eller?!

    SvaraRadera
  78. Öh.."hoppar då och då, viftar med flagga ibland" hur kan du känna dig träffad?

    SvaraRadera
  79. Jag tar åt mig för jag är en finnig liten pöjk i puberteten och går i särklass 2A på Särskolan....

    SvaraRadera
  80. 20/1/11 15:40
    Jo det är det visst, det är bara att slå upp reglerna som gäller kring tex Allsvenskans så ser du att det är ett regelbrott!

    SvaraRadera
  81. 13:10 Petter

    Bra talat! Vi är många som känner som du. Stäng av ungarna för en lång framtid, och skicka räkningen direkt till deras föräldrar!

    SvaraRadera
  82. Mera bengaler!!

    Framåt kamrater...

    SvaraRadera
  83. http://www.jnytt.se/nyhet/37799/en-lardom-vi-far-ta-med-oss

    Max 2000kr i böter och inga större skador att anmärka på..
    Tråkigt att folk inte lärt sig att genomskåda aftonbladet och dylika tidningars katastrof rubriker. Nu när det väl kommer till kritan låter det inte allt för farligt iaf...

    SvaraRadera
  84. 17:02
    Då har du ju inte fattat någonting.
    Den största skadan är inte att det kostar 2000:-.
    Det som är total katastrof är alla svarta rubriker som IFK Göteborg och dess fans fick i samband med matchen.
    Istället för att tidningarna fokuserade på fotbollen, så skrevs det hela artiklar om hur stökigt fansen till IFK Göteborg är, och hur illa fansen sköter sig.

    Hur tror du att det kan gynna klubben i framtiden?
    Hur tror du att IFK Göteborg blir bemötta när de försöker värva sponsorer, som i sin tur är ett krav för att vi skall kunna bli bättre?
    Hur tror du att en medel-Svensson uppfattar IFK Göteborgs matcher, när de får läsa att det är stökigt på våra matcher?

    Det är sådana som du som inte fattat vad alla negativ publicitet leder till i det långa loppet.
    Det handlar inte om 2000 kr i bötesbelopp, utan om alla de framtida intäkter som istället nu uteblir!

    SvaraRadera
  85. U-traz. Detta fenomen. Idag räcker det inte längre att gå på fotboll, träffa sina polare, dricka bärs och ha sköj. Nu skall man som ung IFk supporter vara medlem i en cool gruppering. Gärna föra någon pseudodebatt om frihet och ta sig själv på alldeles för stort allvar. Man gör revolt mot överheten och det absolut coolaste är att bränna bengaler. Det handlar om pojkstreck... Ni är precis lika töntiga som alla andra osäkra ungar som springer omkring och tror att allting de gör är så jävla speciellt.

    SvaraRadera
  86. fattar du inte, det är inte 2000 kr i böter som är det värsta, utan all dålig publicitet detta ger. det är exakt sådana här saker som gör att familjer, sponsorer mm stannar hemma...det blir långt mycket dyrare än 2000...som sagt, finns det inte någon som är lite vettig i dom här "kostnads" grupperna och kan tala om för sina polare att man inte eldar inomhus. ska ni elda på gamla ullevi så kan ni ta era vecko pengar och betala böterna med...

    SvaraRadera
  87. http://www.youtube.com/watch?v=4EpPgsR2U7s&feature=related


    Ni är sjuka era parasiter, visa lite respekt för oss som vill se på fotboll utan att riskera livet!

    SvaraRadera
  88. 79:an Karlsson2011-01-20 18:54

    Ni får hata Expressen, GP och Aftonbladet hur mycket ni vill. Dålig press om Blåvitt är inte bra alls för klubben och dess goda namn. Varför ge dom detta att skriva om?

    Häng ut dom jävla idioter med namn och bild som skadar Blåvitt.

    SvaraRadera
  89. Äh, va fan, livet går vidare.

    Det skall vara grinigt i leden. då är vi som bäst.

    Guld 2011

    SvaraRadera
  90. "Säg en framgångsrik klubb i europa som sätter pyr på läktarna?" hahaha bonde, såg du Inter i champoinsleuge finalen förra året? Skulle du gjort innan du öppna käften och kasta ur dig en sån idiotisk kommentar eftersom dem eldade som fan i början av andra halv lek... jävla bönder som inte vet vad dem snackar om här. Pyro teknik finns NÄSTAN över hela jävla fotbolls europa, så alla jävla horor som kallar supras amöterar småungar skitungar ja allt ni kastat ur er ska HÅLLA KÄFTEN!! ni lever så jävla långt ifrån fotbollen och ultraskulturen man kan komma så håll bara käft!!!
    Mot guldet 2011...1312!!

    SvaraRadera
  91. Håller med. Klart pyro finns över hela Europa, i alla stora klubbar. Den som skrev något annat är ute och sneseglar. Men det gör det inte mer rätt att använda pyro utan att tänka.

    Någon gång måste även ultras kunna medge när det gått fel. För inte tror jag att ultras är så barnsliga att de tycker det är fräckt att få uppmärksamhet för att ett förbannat brandlarm gått igång. Jag menar... hur fräckt är det?

    Till sist, jag är ingen ultra, men lever inte långt från fotbollen bara för det. Det finns inte bara ett sätt att vara supporter och äkta. Just därför jag respekterar ultras även om jag inte fattar den kulturen.

    SvaraRadera
  92. 21/1/11 07:33:
    Wow, 1312. Rätt mäCktigt.

    Men hur menar du nu? De flesta i supras är ju skitungar.

    Vad detta gällde var att man var så jävla puckad och eldade två ggr. TVÅ! Så förbannat puckat och barnsligt. Men det är klart supras har ju varit med i alla tider, så man har självklart rätt att sätta agendan på läktarna...eller?

    Jaja, fjantar är ni. Tråkigt att UG får en massa skit de inte förtjänar.

    /20-21-6-6

    SvaraRadera
  93. http://www.youtube.com/watch?v=umsvoyUW7To

    SvaraRadera
  94. @Anonym 07:33
    Intressant att jämföra träningsmatch IFK-Jönköping inomhus med Championsleaguefinal :)
    Pyrot mot AIK -09 var snyggt och befogat, pyro i en träningsmatch mot Jönköping i januari, inomhus, är bara onödigt. Vad är det du inte förstår? Spara era pengar och pyrot till de riktiga publikfesterna så är det INGEN som klagar.

    SvaraRadera
  95. Haha klart inte en skit tränings match ska gemnföras med Championsleaguefinalen, men det var inte det jag menade heller utan jag syftade på kommentaren "Säg en framgångsrik klubb i europa som sätter pyr på läktarna?" för den var ju riktigt puckad, den killen borde ju kolla upp hur de ser ut på läktarna i europa, men jag håller också med att göra det inomhus var kanske inte de smartaste men onödigt att grina och peka ut dem som blåvitts undergång, vilka går på matcher som Åtvidaberg borta? Nästan ändast ultras killar från Supras och ultras där, det är dem som verkligen följer blåvitt i vått och tort. Matchen sköts upp 10min ingen bigdeal. tycker supras ska ha mer cred än skit med tanke på att det är dem som faktiskt styrt upp dem senaste pyro tifona, se tex mot örebor borta förra säsongen, hur snyggt var inte det? (inte bara supras exakt).
    Bara att glöma det här och blicka framåt bara onödigt med massa hat tankar på vår läktare innan säsongen äns börjat. Mot guldet 2011. 1312

    SvaraRadera
  96. 21/1/11 10:06:
    SG och UG får mycket skit och kanske det är med all rätt med tanke på det som hände i Jönköping. Många stör sig nog på att de eldades två ggr och efteråt verkar ingen vilja förstå problemet.

    Men, vi är även många som tycker om pyro. Det gäller bara att välja tillfällen och framförallt visa ngn hänsyn till de som är restriktiva mot det. Vi skall jobba ihop. Inte få en massa inbördes bråk. Klacken, SG, UG, LS och allt annat som idag finns på GU skall jobba för KU. Sedan blir det strul ibland, det är livet, men vi får försöka att göra det så bra som möjligt.

    Er energi kan ingen klaga på. Ni reser till många bortamatcher och ni försöker sjunga även när det går tungt. Mycket bra och mycket beröm för det.

    SvaraRadera
  97. "Jaja, fjantar är ni. Tråkigt att UG får en massa skit de inte förtjänar." Det var UG folk som brännde också så det snacket kan du bara lägga ner.

    SvaraRadera
  98. Fjantar är ni alla som klagar, satans lagrell älskare! Far åt helvete med er.

    Mer bengaler åt folket!

    SvaraRadera
  99. Alltid detta underdogperspektiv, "vi här nere mot dem där uppe" "Alla på SvFF är helt dumma i huvet" osv. Bara människor med en känsla av att vara förlorare som tänker så. Vi andra som livet eventuellt inte varit lika orättvist mot kan se lite mer nyanserat på saker och ting. Som t.ex. att pyro kan vara kul ibland, men inte alltid. Svff kan vara dumma i huvet ibland, men inte alltid osv.

    SvaraRadera
  100. Något äldre och fetare2011-01-21 12:55

    10:06 >>> vilka går på matcher som Åtvidaberg borta? Nästan ändast ultras killar från Supras och ultras där, det är dem som verkligen följer blåvitt i vått och tort.

    Eh, var det inte typ 1500 göteborgsfans i Åtvidaberg, t.ex.

    Ultras/Supras är bra, men sätt er inte på för höga hästar. Det finns många som ser alla matcher och gjort så i många år.

    SvaraRadera
  101. "Något äldre och fetare", om inte jag skriver detta kommer snart någon ultra skriva att det är skillnad på att bara SE alla matcher och att hålla igång och sjunga på alla matcher. Det är just där som skiljelinjen går. vissa av dem anser att deras sätt att följa laget är det enda rätta. Man ska sjunga monotont hela matchen annars är man inte välkommen, inte ens i utkanten av en bortasektion. I alla fall om man ska döma av vissa kommentarer här och deras capos uppförande på matcherna.

    SvaraRadera
  102. Grabbarna som drog bengalerna på Jönköping tillhör de yngre kat.c. Det hade fan varit kul att "vanliga" blåvita börjar piska på kat.c lite. Jag supportar WM alla dar i veckan i arrade box, men saker som sabbar för Blåvitt är inte riktigt ok. Kanske är dags för att sätta dem på plats lite. Vi övriga borde med lätthet få ihop en liga på 300 man och fullkomligt mosa WM med underkategorier. Är det så att inte de äldre klarar att ta sin uppgift på läktaren får vi andra kliva in. Vore inte det kul kanske? :-)

    SvaraRadera
  103. Huss, vakna ur drömmen, du har fel på alla punkter.

    SvaraRadera
  104. Huss: Det är möjligt att de TROR att de tillhör kategori C.
    På samma sätt som Ultra Bulldogs en gång i tiden sprang runt på gatorna i denna staden och försökte ge sig på scenen.
    Allt för att imponera på WM.

    SvaraRadera
  105. Förstår din frustration Huss, men det där var inte alls ngn bra idé. Finns ingen som vill slåss med WM. Här löser vi inte dispyter med våld. Då hade vi ju lika gärna kunnat vara med WM eller någon annan kat c grupp.

    SvaraRadera
  106. Anonym 9.26. Jag har inga som helst problem med Kat.C. Jag har heller inga problem med arrade box. Tvärtom, jag gillar när det smäller. Det är upp till var och en som deltar. Dock gillar jag inte saker som skadar Blåvitt eller Blåvitts möjligheter att bygga en stark position. Grabbarna som eldade i Jkpg. tillhör GU och det skadar Blåvitts syfte.

    SvaraRadera
  107. Ultras gbg kommenterar pyrofiaskot

    http://www.ub97.se/?p=245

    SvaraRadera
  108. huss> håll käften om du inte har en jävla aning om vad du snackar om.

    SvaraRadera
  109. Anonym 13.22 Ja, du vet ju uppenbarligen vilka de är då vet du också vad jag pratar om, eller hur?

    SvaraRadera
  110. "Det är möjligt att de TROR att de tillhör kategori C.
    På samma sätt som Ultra Bulldogs en gång i tiden sprang runt på gatorna i denna staden och försökte ge sig på scenen.
    Allt för att imponera på WM." -

    Varför skulle Supras & Ultras vilja imponera på WM genom att bränna pyro i en träningsmatch mot Jönköping, tror anledningen är att dom brinner för en levande läktarkultur och den innehåller pyro i alla dess former. bara otur att larmet gick denna gången och media fick nyp om det annars hade ingen brytt sig.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.