2010/03/18

Tobias Hysén: Vi är redo, vi kommer inte vika oss!

INIFRÅN BLÅVITT. Okay, Häcken hemma nu på måndag. Jag tycker absolut att det är kul att det går bra för dem, det är trots allt laget där jag slog igenom. Det är en klubb som borde kunna få ett bättre fäste på Hisingen, men det handlar om att de ska spela allsvenskt flera år i streck. Dessutom måste de göra det bra resultatmässigt. Häcken har gyllene förutsättningar för att kunna etablera sig på Hisingen, även med tanke på Gothia Cup och deras nya träningsanläggning. Det man behöver nu är att lyckas spela en 5-10 år i rad i Allsvenskan och att kombinera det med att ha stora profiler i laget under dessa år.

Sedan behöver de en bättre arena. Jag tror det är det största problemet för dem, då fans vill ha en fin arena som de är stolta över. Skulle Häcken få en ny arena tror jag att det kan bli den faktor som gör att Hisingsborna skulle ta klubben till sina hjärtan, på riktigt.

Angående min egen tid i Häcken så kommer jag alltid att vara evigt tacksam för allt jag gick igenom där. Det var där jag gjorde mina första år som senior. Alla mina tränare och lagkamrater i Häcken gjorde det väldigt lätt för mig att komma fram. Jag skulle vilja tacka killar som Johan Lind, Nicklas Svensson, Henrik Dahl och Joakim Söndergaard för deras hjälp och stöd genom åren, det var ovärderligt.

Men mest av alla vill jag tacka Ivica Skiljo och Mikael Källström. Ivo var min bästa polare under åren i Häcken, han tog hand om mig och vi hade ett bra samarbete på planen också. Micke var min tränare i TipsElit och han gjorde mig till en man - framför allt tack vare fysträningen. Nu har jag säkert glömt av någon, men alla som var inblandade vet nog sitt värde för mig...

Det hade kanske varit tuffare att plocka fram den absolut skarpaste motivationen mot dem - om det inte vore för det att bli blev pippade av dem förra året. På hemmaplan var vi nära att åka på vår första torsk för säsongen och kom undan med blotta förskräckelsen. På Rambergsvallen, äsch, prata inte om det ens. Jag tror att dessa minnen från 2009, plus det faktum att vi har hemmapremiär nu gör att gubbarna i laget börjar få nåt blankt i ögonen när vi snackar om det hela.

Det kommer bli en tuff match, men jag kan lova er att det inte råder någon risk för underskattning i den här matchen. Vi ska helt enkelt kriga för tre poäng.

Just därför är det ännu viktigare att alla inser att vi behöver er fans där, på plats! Jag har sagt det förr och säger det igen: jag tror inte folk förstår hur mycket stödet på hemmaplan betyder för oss i laget. Och ja, det är skillnad på ett par tusen personer. Make no mistakes about that. Men det kommer bli grymt oavsett, bara så att ingen missförstår mig. Jag har inga planer på att bli missnöjd om det inte blir över 17 100 eller vad nu det var AIK hade på sin hemmapremiär. Kvalitet är alltid viktigare än kvantitet, men vi vill ha mycket folk, då är vi som allra bäst..

Så varför gör jag något så ovanligt som att utmana er supportrar att sluta upp på måndag? Jo, jag tror jag är rätt så speciell som spelare med tanke på att jag har varit maskot på UEFA-cup matcherna under 80-talet, jag har varit ängel sen jag föddes och det har nog ingen annan.
Glenn, bara så du vet: Jag har gjort mer mål än dig i Blåvitt. Du é Tobbes farsa nu, inte tvärtom.

Gurra och Puma Swede då? Som ni kunnat läsa här på BaraBen ville Gurra skoja till det lite och skrev in porrskådisen "Puma Swede" som sin favoritskådis på spelarpresentationen på Blåvitts hemsida. Till att börja med kan vi väl konstatera att alla i laget tycker det som hänt är skitroligt.

Men, så här é det: Gurra e singel, han ville skoja till det lite och det blev kanske lite fel. Men vad fan, han har ju inte skrivit dit Hitler eller nåt liknande så släpp det nu. Vi ska vara förebilder, fine, det kan jag köpa. Han borde skrivit något annat, men allvarligt, släpp det nu. Han är 23 år gammal och singel, så låt honom fantisera om henne då, haha.

Jo, förresten! Min farsa och John Barnes ska ta över Liverpool. Helt sann historia. Ni kanske blir chockade av detta men jag har vetat att det var på gång ett längre tag nu. John Barnes har fått frågan om han vill ta över som tränare - tackade ja och ringde sedan farsan och Ronnie Whelan för att fråga om de ville vara med. Det ville de. Så nu ska Glenn träna Liverpool.

Nej, självklart är inte detta sant. Det är bara ett skämt som bygger upp till vårt practical joke med Kalle Svensson i går:

U-lagets matchkläder låg framme för deras match mot Häcken efter det att vi hade tränat. Snabbtänkta som jag och Sella är så började vi jämra oss över nån "oannonserad fotogrej" som vi skulle tvingas göra. Ingen gick på det vi försökte tuta i folk...förrän Kalle steg in. Då tänkte jag att jag att jag gör ett sista försök:

- Kalle, det är idol-foto runt hörnet, säger jag.
- Jaha? Fan också, svarar Kalle.

Sedan börjar han ta på sig en matchtröja och går iväg till en spegel för att fixa håret. När Kalle kommer tillbaka in i rummet försökte Hjalle ändå hjälpa honom och säger:
- Okej, the joke is over.
Jag hytter med näven åt Hjalle - i smyg - och som tur är ser inte Kalle detta. Nu är han redo, går ut och börjar leta efter fotografen, haha. Efter en stunds letande fattar han att det kanske inte är helt ok det här, kommer in i omklädningsrummet igen och möts där av 3-4 man som asgarvar med fingrarna i luften...

Detta mina vänner är början till nåt stort. Practical jokes are back in the building. Ingen skugga skall falla över Kalle dock, jag hade lätt kunna gå på den själv. Nooooot.

Efter helgen drar det igång på blodigt allvar. Då gör vi hemmapremiär för säsongen 2010. Alla formulerar sina känslor på olika sätt och för mig känns det naturligt att göra det med följande ord till er änglar, supportrar, läsare - som driver mig att blogga här på BaraBen.com:

Sometimes in life, your heroes let you down, they don't accomplish what is expected from them, they fail in times, when their victory is all you want. They go in to a darkness, that no man can see, for thier loss is bigger than you can possibly imagine. They morn their loss, a loss greater than any man ever should face..

But now a new day is upon us, a greater will is coming closer to the climax. An army is slowly rising, in the cover of the shades from what has been, the army is growing stronger. And on monday that army will be released, it will be set free. And one thing is for certain, this army is prepared, the army is ready, for the battle of the cause that is greater than any one man.

The roar of the crowd will help these men to glory, the voices in the sky will carry these men to victory. Snart skiner Poseidon och då jävlar kommer vi vara redo, vi kommer vara där, vi kommer inte vika oss. Frågan är om ni vill missa detta?

Med kamratliga hälsningar
/Tobias Hysén

56 kommentarer:

  1. Laphroaig BaraBen2010-03-18 22:04

    Herrejävvlar. Det är så bra, det är så inspirerande, det är fan magiskt.

    SvaraRadera
  2. Jag börjar misstänka att Tobias Hysén är Frankie. Eller tvärtom. :D

    SvaraRadera
  3. Jag hade velat se Frankie lira på måndag. Gärna som i Rikets Änglar som målvakt med spritflaskan i målet istf vattenflaskan.

    SvaraRadera
  4. Härligt att Tobbes bloggar kommer oftare nu. Det gillar jag!

    SvaraRadera
  5. Tobbe - du är en sann inspiration för oss supportrar skall du veta!

    SvaraRadera
  6. Det är helt sjukt bra skrivet alltihop. Kan inte fatta att det är våran Kung som verkligen bloggar här! HYSÉN, HYSÉN, TOBIAS HYSÉN!!

    SvaraRadera
  7. Fan va gôtt! Älskar att höra om practical jokes. :)

    SvaraRadera
  8. Gött Tobbe!

    SvaraRadera
  9. Tack Tobbe!

    Stort att du bjuder på dig ( oh andra) i bloggen:)

    SvaraRadera
  10. Gött att vi har en spelare som bloggar på supporter bloggen! Hur många andra lag har det?

    SvaraRadera
  11. "Du é Tobbes farsa nu" hahaha

    SvaraRadera
  12. HAHAHAHAHAHA Tobbe for president!

    SvaraRadera
  13. Bra skrivet, inte bara för att det är Hysén himself! Lycka till på måndag!

    SvaraRadera
  14. Tobbes farsa2010-03-18 22:24

    Bra skrivet grabben min!

    SvaraRadera
  15. Glenns pappa skriver riktigt bra!

    SvaraRadera
  16. Bra skrivet. Ring mig. ;)

    SvaraRadera
  17. Tack för att du tar dig tid att blogga Tobbe, det uppskattas ska du veta! Jävligt intressant läsning varje gång.

    SvaraRadera
  18. Fan va bra tobbe!

    På Måndag smäller det!

    SvaraRadera
  19. Tack för att du är den du är Tobias!

    SvaraRadera
  20. Inför supermatchen mot AIK, den sista träningen hälsade Hysén på en person på väg in på planen vid Kamratgården: Frankie. Vad är det dessa två har för fuffens för sig egentligen?

    SvaraRadera
  21. Gött att höra Tobbe!

    SvaraRadera
  22. Sluta drömma nu, ni torskar mot Hisingens stolthet. Söderberg och Östberg käkar upp munsbiten glenn!!!

    SvaraRadera
  23. känns surt att csport.se skall inkassera 110 SKR från mig, ingen som är sugen på att sponsra en flygbiljett? norr ---> GBG?

    SvaraRadera
  24. Så jävla bra Tobbe. Du är en hjälte och skall hyllas därefter.

    En fråga till dig Hysén: Har du livslångt medlemsskap i IFK eller ska vi fixa det till dig?

    SvaraRadera
  25. Det känns fan större och större för varje dag att vi har en sån som Tobias Hysén i vårt lag.

    SvaraRadera
  26. Förra säsongen är förlåten. Nu bör vi fram kamraterna mot vårat guld!

    SvaraRadera
  27. Jag älskar tobbe hysén! Må han alltid stanna i de finaste av färger!

    SvaraRadera
  28. Gött tobbe! Nu spelar vi häcken av dom //Snabbe Sam

    SvaraRadera
  29. Mr Yin Yang2010-03-18 23:39

    Fan vad fint Tobbe att du skriver och ger oss lite godbitar från insidan! Precis så här det ska vara... Vi ger allt / Ni ger allt. IFK I HJÄRTAT!!!

    Mot ett enat SM guld!

    SvaraRadera
  30. Detta var nog det bästa du skrivit nånsing här på bloggen, Tobbe. Underbart, nu kör vi över dem!

    SvaraRadera
  31. Hahaha, stackars Kalle. Skrattade fan högt för mig själv när jag läste den biten.

    SvaraRadera
  32. Dessa texter är bland det bästa på baraben. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  33. fan va taggad ja e nu tobbe, dom som inte är där kommer att missa något JÄVIGT STORT

    SvaraRadera
  34. Som sagt. Även om jag befinner mig ungefär 7 tidszoner ifrån Göteborg på måndag så drar jag mitt strå till stacken och försett 3 personer med matchbiljett för att fylla arenan.

    Kan även säga att Tobbes kurva pekat rakt uppåt genom åren och det är stort att han tackar de som ligger bakom! Minns honom från distriktslägret i mitten av 90-talet och då var han inte speciellt märkvärdig...

    SvaraRadera
  35. Puma Swede från Gurras dator2010-03-19 03:59

    Grymt bra skrivet! Kul att du tar dig tiden, uppskattas otroligt mkt från oss supportrar.

    Var nere i blåvittshoppen idag och hämtade ut årskorten och där va det full fart på biljettförsäljningen!

    Snart skiner poseidon!

    SvaraRadera
  36. Tobbe=kung
    Det är så jävla skoj med practical joke. Gurras grej är också skön. Vårat år i år!!!

    SvaraRadera
  37. Gott som vanligt Tobbe, är rena lyxen att regelbundet få sådana här inifrån rapporter.
    Oavsett publiksiffra kommer ni få sveriges bästa stöd på måndag !!

    SvaraRadera
  38. Magiskt!

    Tack Tobbe, ses på måndag!

    SvaraRadera
  39. Finns långkalsonger för de som tycker det är kallt! Köp biljett nu och var där. DU BEHÖVS!

    SvaraRadera
  40. Mäktigt text i slutet, rysningar över hela kroppen! Mycket kul och intressant text för övrigt, fortsätt såhär Tobbe!

    SvaraRadera
  41. Tobbe skriver att "släpp det nu" angående Gurras Puma Swede-incident. Personligen tycker jag att det hela är fruktansvärt komiskt! De enda som gör något av saken är ju Aftonbladet, och alla vet hur tragiska dem är. Go Gurra och våga lägga upp fler sådana skämt! Eller om det nu ens var ett skämt... ;)

    SvaraRadera
  42. Torkel Stålbyxa2010-03-19 10:08

    Underbart!

    Ses på måndag, gänget!

    SvaraRadera
  43. Gott Tobbe!

    Öka stämningen i laget så att ingen vill lämna!

    SvaraRadera
  44. Tobbe du ä kung!! Och du, du är ju en av oss så "lubba" iväg till Mild nu och skriv ett livskontrakt. Skulle nog börja lipa av glädje, stora karn som jag är...
    /Daniel

    SvaraRadera
  45. Tobbe stor kung!!

    SvaraRadera
  46. Gift dig med mig!!!

    SvaraRadera
  47. Alskar dig Tobbe! Pa mandag smaller det! Ps. varfor kan ingen javel ta Gurras skamt om Puma Swede?

    SvaraRadera
  48. IngenFintarKamraterna2010-03-19 17:03

    Jag är så jävla glad att det är just du som är frugans frikort! Framåt Blåvitt!!!

    SvaraRadera
  49. folket bakom LS fått 120 000 kronor istället för att det går till Blåvitt!! (600x200

    SvaraRadera
  50. tobbe, hälsa Gurra. Följande om han stannar i blåvitt säsongen ut och vi vinner smguld så ska jag fixa en date med Puma Swede åt honom ! Mvh emilsson

    SvaraRadera
  51. Om häcken fortsätter att visa IFK vart skåpet skall stå även detta år, så har häcken lyckats, oavsett tabellplacering.

    2-0 imorgon, Ranegie 24e min, henriksson 57e

    :)

    SvaraRadera
  52. tack Tobbe för ditt angagemang för supportrarna, ditt bloggande och Blåvita hjärta.

    Det betyder mycket för kidsen och för oss som var med när din pappa gick i kortbyxor....eller i alla fall spelade i dom.

    SvaraRadera
  53. Redo var det.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.