2009/12/31

Ett gott slut..

NYÅRSKRÖNIKA. Då var sista dagen detta årtionde här. I natt när jag står någonstans kring Redbergsplatsen i vinterkylan och tittar på alla fyrverkerier kommer jag att blicka tillbaka på ett 2009 med massor av positiva stunder, jag kommer inte att se 2009 som ett förlorat guld, eller två. 2009 kommer jag se som det fantastiska året då vi spelade på en ny arena, där vi knäckte allt vad motstånd hette i 17 av 19 matcher.

Jag kommer att minnas matchen mot Brommapojkarna hemma, det var så sanslöst varmt ute och jag tackar mig själv att min plats var på skuggsidan, jag kommer att minnas en Bärkroth som fullständigt stal showen från en Pontus Wernbloom som spelade sin sista match i blåvitt ställ för denna gång.

Jag kommer att minnas en glödhet Söder som innan sin skada visade sån trots mot även den mest rutinerade motståndaren, en Robin Söder som skulle ha pissat på både Bojan och Flavio om han hade spelat den första November.

Jag kommer att minnas Kims stolpflyttande som spred sig snabbare än syfilis över Europa och världen.

Jag kommer att minnas Alexanderssons comeback.

Jag kommer att minnas hur Sella fick ta över kaptensbindeln och likt en maskin leda vårt unga blåvitt mot framgång efter framgång under detta år.

Jag kommer att minnas Tobias Hysén som allsvenskans bäste spelare.

Jag kommer att minnas Hjalmar Jonsson frisparksmål.

Jag kommer att minnas stämningen på Ullevi som höjdes allt mer som säsongen löpte på.

Jag kommer att minnas två historiska derbyn mot lillebror grön.

Jag kommer att minnas så mycket underbart från detta år. Men nu är det dags att lagra dessa minnen i hjärtat och blicka framåt mot 2010 som vi nu går till mötes. Ett år jag hoppas och tror ger lika goda minnen, och bättre, än det gångna. Jag önskar er alla en otrolig kväll, en värdig avslutning på ett fantastiskt år. Och på tolvslaget kommer jag att höja mitt glas och skåla med er alla blåvita änglar.

Gott Nytt År!

21 kommentarer:

  1. Riktigt bra skrivet, Gott Nytt År! :)

    SvaraRadera
  2. samma gubben

    SvaraRadera
  3. Tvångstankar att rätta2009-12-31 16:30

    NYÅRSKRÖNIKA

    SvaraRadera
  4. Väl skrivet!

    SM-guld 2010!

    SvaraRadera
  5. gott nytt blåvitt åt :)

    SvaraRadera
  6. Nu kom det några små tårar när jag tänker tillbaka på den helt fantastiska säsongen det har varit! :)

    Gott nytt år alla änglar, det är ni som gör mitt liv!

    SvaraRadera
  7. 2010 - revanschens år!

    SvaraRadera
  8. Bra skrivet, Gott Nytt År alla och 2010 är ett Blåvitt år.

    Forza Blåvitt

    SvaraRadera
  9. Jag kommer att minnas när vi krossade Blåvitt två matcher på raken...
    ...och ändå har det varit en fantastisk säsong för vissa som håller på Blåvitt, vad har ni att glädja er åt? Ni är ju 2009 års största loosers och det skriver jag inte för att vara stöddig!

    SvaraRadera
  10. 2009 års största loosers e AIK . Orka vinna två guld och ändå stå med följande dilemma:
    obolo vill till spanska div3
    gå typ tio miljoner back så guldbonusen uteblir.
    Ni e så jävla nöjda med erat år att ni har spelare som Bojan som har SÅ stort AIK hjärta att dom vill flytta till nåt jävla tattarlag i Skottland..

    Vi e Blåvitt.
    Våra stjärnor skriver på nya kontrakt (Stiller)
    våra stjärnor kommer från ärkefienden (Pär)
    våra stjärnor dyker upp från ingenstans (Dyre)

    nej just det detta var ju våra guldgossar som bara älskar att spela i Blåvitt för att det e Blåvitt..
    Våra stjärnor ska vi vänta med tills nästa år. För våra stjärnor vill vara kvar..

    SvaraRadera
  11. Vem FAN blickar tillbaka när ett nytt år föds?! 2010 är vårat år, 2010 är blåvitts år.
    Det är nu eller aldrig vi ska visa vad vi går för både på planen och på läktaren.
    Inte fan tänkte jag på 2009 på "12" (24)-slaget, jag såg bara en sak, jag såg framgång jag såg GULD!

    SvaraRadera
  12. Gott nytt år kamrater. 2010 är vårat år!

    SvaraRadera
  13. AIK 2LAX9

    Bögvitt 2TORSK9

    Vilken fisk är godast?

    SvaraRadera
  14. Helt ärligt så är ju torsk godare. Men grattis till guldet ska du ha!

    SvaraRadera
  15. hehe rätt kul med fiskarna.

    Jag håller med Ida, bra skrivet!

    SvaraRadera
  16. Verkar vara väldigt intressant för galgar att läsa här, det märks att ni sällan vinner något när ni är så äckligt Oödmjuka...
    .2010 Blåvitts år.

    SvaraRadera
  17. Gamla Morran2010-01-01 12:42

    Väl skrivet Ida, det var ett fantastiskt år.

    SvaraRadera
  18. Gött Ida M!...
    Nu kör vi så det ryker 2010, och vi ses där...:-)

    /J.A

    SvaraRadera
  19. Tappade precis respekten för ditt kunnande.

    "där vi knäckte allt vad motstånd hette i 17 av 19 matcher."

    Du överdriver lilla gumman, du överdriver.

    ps. tjejer ska inte skriva om fotboll. ds.

    SvaraRadera
  20. richard sa...
    Tappade precis respekten för ditt kunnande.

    "där vi knäckte allt vad motstånd hette i 17 av 19 matcher."

    Du överdriver lilla gumman, du överdriver.

    ps. tjejer ska inte skriva om fotboll. ds.

    3/1/10 20:40


    Hej älskling.

    Kul att du läser.
    Lite fakta till dig:

    19 spelade tävlingsmatcher på Gamla Ullevi.

    2 förluster varav en i Uefa Europa League och en i Allsvenskan.

    19-2 är 17, fick iaf jag lära mig i skolan..

    Iofs spelade vi oavgjort i tre matcher men det är som sagt, ingen förlust.

    Lycka till med matten i fortsättningen, och tycker du inte att tjejer ska skriva om fotboll så, ja, synd.

    Mvh

    Ida M Henriksson

    SvaraRadera
  21. Ida, vi "knäckte" väl inte Häcken, Helsingborg och Halmstad när vi fick oavgjort mot dem?

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.