2009/10/31

Guldfebern snäppet värre än svininfluensan

KRÖNIKA. Jag äger ingen termometer, men är ändå rätt så övertygad om att jag lider av någon slags sjukdomsvirus. För ett par dagar sedan började jag få problem med att sova, det fanns helt enkelt ingen trötthet kvar i min kropp.

När småtimmarna närmade sig satt jag vid datorn, kikade på tv, en kväll tog till och med en spontan långpromenad - vid 04-tiden. Efter promenaden låg jag uppe i två timmar ytterligare utan att kunna somna. Till sist tvingades jag till och med sjukanmäla mig för att inte somna arbetsplatsen nästa eftermiddag.

Undrar om det här har smittat fler än mig?

Dina symptom kanske inte riktigt stämmer överens med min. Men visst finns de där, eller hur? Hos mig visar det sig genom att jag exempelvis andras onormalt varm luft sedan någon vecka. Så varm att min överläpp ständigt är lite rödflammig och påminner om en längdskidåkares sista kilometer på femmilen. Den överhettade luften från min näsa pumpas ju ut där den råa höstluften i Göteborg slår mot mitt ansikte.

En läkare kanske hade diagnostiserat mig med H1N1 och gett mig febernedsättande. Men min chef såg på mig, smålog och konstaterade krass; "Du tror inte du fått guldfrossa då?". Självklart. Hur kan jag ha missat det. Den psykologiska påfrestningen av den senaste månadens fotbollsallsvenska har äntligen tagit ut sin rätt. Så trots att jag inte äger någon termometer är jag nu rätt säker - jag har drabbats av guldfeber.

6 kommentarer:

  1. Kommenterar kl. 04.54, symptomen är desamma. En släng av guldfrossa, men det tar jag alla dagar i veckan före DIFs nedflyttningsångest

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man säga, klockan är 05.00 och jag har stirrat i taket en timme nu, går inte somna om, vakna av mardrömmen inte att blåvitt förlora utan att jag tappat mitt årskort... Mina symtom sätter sig mer i tarmarna än någon guldfeber, utan att gå in på detaljer... :-) Vilken fest vi ska ha på söndag. Kom igen Blåvitt!

    SvaraRadera
  3. Ena stunden går man i glada tankar för att sekunden senare rasa ner i ett mörkt hål av ångest.

    Kallsvättas,och har kort stubin både med ungar,fruga och jobb.

    hjälp mig någon

    SvaraRadera
  4. Fan också, hela natten har jag haft den där Poseidon-låten i huvet...
    ...den är fin!

    Jag som älskar AIK.

    SvaraRadera
  5. Du är inte ensam om detta!

    SvaraRadera
  6. Ja, jag har varit lite småförkyld sen igår. Det måste vara guldfeber här också alltså :S

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.