2009/04/24

Highlights: Bajen - IFK Göteborg 0-1 (0-0)

35 kommentarer:

  1. Gött e det grabbar!!

    Vilken kämpainsats ni gjorde igår..

    Hatten av!!

    Hoppa sönder allt på tisdag..

    SvaraRadera
  2. Krossa Bajen från Söder!

    Och vilken kämpainsats sen, som Tommy Söderberg skulle ha sagt; "Wow" eller "Enda in i kaklet!"

    SvaraRadera
  3. Tar bollen i stolpen när Kim räddar den?

    SvaraRadera
  4. var är Adams kryssmekning? den var riktigt ren.

    SvaraRadera
  5. Vilka bedrövliga avslut i inledningen av klippet från Hysén och Wernbloom. Inläggen hade ju gått närmre målburen om de inte försökt avsluta.

    SvaraRadera
  6. Tänk om Boom-boom använt skallen och nickat bollen i stället?! Då hade nätet stått som en strut. Känns som att han är lite under isen för tillfället. Nu är han ju avstängd mot Örebro så det kanske passar bra så han får vila sig i form...

    SvaraRadera
  7. Anonym 9:14 - Nej den tar inte i stolpen...

    SvaraRadera
  8. Var det där nya målgesten som Robin övat på? Knä-glidet?

    SvaraRadera
  9. fy fan va gött !! match imorgon i min exilstad umeå, blir jag ändå ängeln på bortasektionen? ska göra allt för att sjunga ut ersboda ;)

    SvaraRadera
  10. Var det några änglar på plats?

    SvaraRadera
  11. Gillar Milds värdering av Söder skarpt!! 300 millar skulle sitta fint i klubbkassan :)

    SvaraRadera
  12. Såg ut som ca 400 pers eller nåt på tv. Fan vilken skön seger. UNDERBART! Örebro hemma nästa!

    SvaraRadera
  13. vi hördes ju tom på klippen några gånger haha hur nu d va möjligt ^^

    SvaraRadera
  14. hahaha fan va kul aftonbladet mörkar vår bajenkross o vägrar att skriva nåt om den ^^

    SvaraRadera
  15. Vi var ett fåtal på södra läktaren men klacken på östra gjorde vad de kunde. Respekt.
    Får ge bajenklacken en eloge för ordvitsartifot inledningsvis. Men när matchen började var det roliga slut för Brajen.

    SvaraRadera
  16. Är de inte dags för lite uppmaningar om att köpa biljett till gefle matchen snart igen?

    Och lite mer "gå inte på gais-derbyt" uppmaningar

    Känns som att de behövs lite mer reklam för att vi ska lyckas med detta!

    SvaraRadera
  17. Gais sköter bojkotten bra själva.

    Tyvärr ser ju alltid Gais (och ÖIS) bojkottade ut när 3/4 av arenan är tom.

    SvaraRadera
  18. Okej men gais sköter inte våran försäljning av geflebiljetter...

    Det är inte den mest upphetsande matchen om man säger så men de hade vart grymt om vi kunde dra 12-13 tusen!

    SvaraRadera
  19. varför bara 12-13 tusen. varför inte slutsålt? Egentligen borde varenda hemmamatch vara slutsåld. Gamla Ullevi rymmer ju inte 50 tusen för tusan. När Liverpool, Chelsea och United kan fylla sina megaarenor så borde väl Blå-Vitt egentligen med lätthet fylla sin.

    SvaraRadera
  20. för vi har robin söder, för vi har robin söder, för vi har robin söööder! fy fan va han e´ bra!

    SvaraRadera
  21. måste motvilligt säga att deras tifo var roligt

    SvaraRadera
  22. Grattis IFK! Ni är starka även om Bajens forcering på slutet gärna hade reseulterat i oavgjort. Hade förresten jävligt trevligt med ett gäng änglar som jag hamnade bredvid på västra. Vi körde friskt med varandra och vitsarna haglade! Kul!

    BajenBosse

    SvaraRadera
  23. Glenns brossa2009-04-24 16:22

    Ha ha, bajjarnas tifo var ju skön, men det roligaste är ju att dom fick köra upp den djupare och djupare ju längre matchen pågick. Kanske att dom fick dra ut den några centimeter mot slutet, men ändå. Den sitter nog tillräckligt djupt för att alla bajjare och folket på Aftonbladet får gå strakbenta hela helgen!

    Snyggt mål förresten, Robin!

    SvaraRadera
  24. "fy fan va gött !! match imorgon i min exilstad umeå, blir jag ändå ängeln på bortasektionen? ska göra allt för att sjunga ut ersboda ;)

    24/4/09 10:31"

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/

    ?

    SvaraRadera
  25. "hahaha fan va kul aftonbladet mörkar vår bajenkross o vägrar att skriva nåt om den ^^"

    ska det så klart va

    SvaraRadera
  26. haha jag såg fan inte nånstans på www.aftonbladet.se/sportbladet

    nåt om bajen-Ifk :P xP

    SvaraRadera
  27. söderströms armbåge på gurra borde man kunna ta upp nu efteråt, fy fan va fegt.

    SvaraRadera
  28. hela bajen var ju ett gäng lipsillar hela kvällen igår...

    SvaraRadera
  29. snälla blåvitt. gör rätt för en gångs skull. teckna 50-årskontrakt med söder och ge honom bättre betalt. om nga år kan vi sälja honom dyrt.

    SvaraRadera
  30. tråkigt att d finns en supporter grupp inom ifk göteborg som kallar sig ultras men bara e med på få bortamatcher... nåt e la fel när man kallar sig ultras o inte åker på en match som nu då bajen ?

    SvaraRadera
  31. Nykär? Det har snackats en hel del om hulganismen den sensate tiden i media. Det verkar vara det som är det viktiga i rapporteringen från en allsvensk match. 6-0 strålande väder och fest verkar inte spela någon roll.

    Själv har jag varit på den nya arenan två gånger nu, och båda gångerna har jag upplevt nåt som jag bara gjort när jag träffade min blivande fru för första gången. Man e gött kär i början i ett förhållande sen håller det i sig i nått år eller två., sen älskar man bara.
    Men med Blåvitt är det annorlunda, jag är fan kär hela tiden. Man kommer till arenan ställer sig på ståplats och träffar en helt ny okänd människa som står ihjämte en. Denna personen tjötar man med , kramar och älskar. Senaste matchen mot öis så kom jag på mig själv att stå å bara as garva, le ,skratta och bara må allmänt grymme bra ,jag var helt jävla salig! Precis så som jag kände när jag träffade min bl fru. Stämmningen kamratskapen och kärleken till en och samma sak förde oss samman.
    Tack så jävla mycket alla blåvita fans som får livet att bli så jävla mycket bättre. jag älskar er ! Vi ses på tisdag . Mvh Mattias.

    SvaraRadera
  32. inte så objektivt klippta höjdpunkter må jag säga..

    SvaraRadera
  33. Gillar Pelles uttalande när Robin gjort målet: Mycket, mycket snyggt och väldigt vackert.

    SvaraRadera
  34. Hahaha man måste ju applådera bajenfansen för deras banderoll i början
    "Fishermans end"

    SvaraRadera
  35. Eftersom det planeras en ny arena bredvid Globen som skall ersätta den nuvarande Söderstadion - läs mer i bif. länk;
    http://www.byggvarlden.se/byggprojekt/article331507.ece

    så slog det mig att den efter senaste matchen mot bajsen så borde den heta Robin Söder Stadion istället för Stockholm Arena.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.