2009/04/19

Dokumentär om ÖIS klack

En inblick i Örgrytefansens innersta cirkel.

72 kommentarer:

  1. Haha så sant!

    SvaraRadera
  2. Ett gäng halvfeta fikusar, verkar de ha så himla roligt?

    SvaraRadera
  3. Ibland tar jag på mig en rosa skjorta för att jag tycker den e snygg asså...haha, jävla idioter.

    SvaraRadera
  4. vad är det som säger att den äckliga fettogöteborgaren är öisare?

    SvaraRadera
  5. Ingen av de bättre bloggposterna.

    SvaraRadera
  6. Askims, Hovås och Långedragsbratsen som härjade på VIP-rummet på XLNT var ju inte bara Öisare, de var även hjärnorna bakom vissa övergrepp mot unga tjejer...

    SvaraRadera
  7. hahaha sicka jävla bitch titts han ligger inne med ...

    SvaraRadera
  8. Valentin & Byhr2009-04-19 13:11

    det goaste är att öis:arna i det här fallet inte kan säga "det är en schablonbild" med tanke på att de två göteborgsfamiljer vars barn profileras är stora öis-supporters. rätt klockren video.

    SvaraRadera
  9. Överklass jävlar. Här sitter jag, utan armar och ben. Vem fan ställde upp för mig..

    SvaraRadera
  10. Kategori B supporter i ÖIS familjen står för Brat

    SvaraRadera
  11. http://img26.imageshack.us/img26/6822/indexrvc.jpg

    Skriv om detta istället, låt detta nå ut till folket!

    SvaraRadera
  12. Vadå? Har öjs ens några supportrar? :S

    SvaraRadera
  13. Kategori C supporter i ÖIS familjen står för Crap.

    SvaraRadera
  14. Borde fan va skottpengar på såna jävla överklassäckel.

    SvaraRadera
  15. det är nice

    SvaraRadera
  16. Jacob/ Det ligger redan en uppmaning uppe längst upp på BaraBen.com...

    SvaraRadera
  17. För att klassas som brat för mig räcker det inte att festa och ha mycket pengar. Man måste dessutom vara helt värdelös och inte tillföra något till samhället. DVS leva på sina föräldrars pengar och vara arbetslös/ha ett låg-klassjobb. Det är just idiotin i att supa bort pengar som identifierar en brat.

    SvaraRadera
  18. - kan inte vi få följa med in också?

    - nä det kan ni tyvärr inte


    HAHA

    SvaraRadera
  19. Kåmarks sko2009-04-19 14:46

    Mycket avundsjuka härinne. Idioter finns i alla samhällsklasser.

    SvaraRadera
  20. sicka jävla clowner..

    SvaraRadera
  21. IFK-ÖIS 3-02009-04-19 15:03

    Hellre överklass än WM.

    Kul för övrigt att de försöker så hårt med sitt klass och still-snack. Vem har inte råd att köpa en Lloyd-tröja och Burberry-kepa?

    SvaraRadera
  22. IFK är arbetarklass, låt det så förbli!

    Nu krossar vi överklassen kamrater!

    SvaraRadera
  23. Man kan ju inget annat än att hata dessa. Det handlar inte om avundsjuka.
    Det handlar om respekt, man ska ha respekt för människor vilket inte dessa har. "vi lever, ha roligt blablabla"

    Vem fan vill vara som dem?

    SvaraRadera
  24. Att säga att Blåvitt bara är arbetarklass är förbannad lögn.

    Vi har supportrar i alla samhällsskikt och vi är många med stort blåvitt hjärta som varken är vänster eller arbetarklass.

    Jag vet, jobbigt att ta till sig, men sant.

    SvaraRadera
  25. Fimpa klasstramset ni som försöker framstå som ädla bolsjeviker. Alla Göteborgare är blåvita. Om det är ett mål i sig att tillhöra de mindre bemedlade får ni flytta till de svarta och gröna. Vilka ingår förresten i vårt samhälles arbetarklass?

    SvaraRadera
  26. Goteborg19042009-04-19 19:48

    Va fan ska ni få mitt älskade blåvitt att låta kommunistiskt för?? För mig är änglarna ett lag med stil! och kraft! utan snobberi. Gajs står för kommunismen i den här staden i mina ögon.

    SvaraRadera
  27. SÅ här lite ajtivitet har det nog aldrig varit inför ett derby!

    SvaraRadera
  28. anonym 13:12 - stor humor!!!!

    SvaraRadera
  29. När fan blev arbetare=kommunist? Kamma er blåvita smygbrats. Min nu sedan länge bortgågne farfar arbetade på varvet, blåvitt var hans lag. Gajs var för honom ett kvartersgäng från Gårda, Öjs borgarklubben, blåvitt var folkets lag vilket som med den tidens mått mätt var det samma som "arbetarnas" lag. Att det sedan dess kommit in andra i den blåvita skaran speglar ju bara hur samhället ser ut idag med utsuddade gränser mellan "klasserna".

    SvaraRadera
  30. Men kom in i matchen.
    Brat-modet med rosa skjortor hade väl sin peak för sex-sju år sedan.

    Men det är väl sånt här som får Vänsterbloggen Bara Ben att koka av ilska. Det är humor i sig...

    SvaraRadera
  31. Goteborg19042009-04-19 20:31

    Anonym 20:14

    När någon pratar om arbetarklass så är det inte Reinfeldt jag tänker på i första hand utan snarare ganska långt till vänster.
    Jag ser inte blåvitt som vänsterpack.

    SvaraRadera
  32. Anonym 19:45

    Ja det är möjligt att vi har supportrar ur flera samhällsklasser numera, men likt förbannat är IFK ett arbetarklasslag, att hymla med det är ju att förneka våran klubb.

    Historian och traditionen går inte ur bara för att Blåvitt på senare tid även har börjat attrahera moderater.

    Gais är ett kvarterslag, Blåvitt är folkets och arbetarnas lag, Öis är överklass laget. Jag har vart med länge och min pappa och min farfar har vart med ännu längre. Fråga gärna någon äldre de har koll på sånt här, men att försöka förkasta ditt lags ursprung kan jag inte se på annat sätt än en skymf

    SvaraRadera
  33. Goteborg1904:

    Ja du, historiskt sett så är vi mer "vänsterpack" än "högerpack", om jag nu skall generalisera lika jävla illa som dig...

    SvaraRadera
  34. min farfar jobbade på varv men är öisare. så inget säger att man kan dela in folk i olika lag.

    SvaraRadera
  35. Marcus Birro håller på Örgryte, därför är det inget överklass lag. Ungefär den nivån är det på vissas argumentation här inne

    Blåvitt är ett arbetarlag, simple as that! Idag attraherar vi dock folk från alla samhällsgrupper, men sådant ändrar sig inte för det. Är ni upprörda för att ni beblandar er med arbetare kanske det är läge att se sig om efter ett annat lag. Frölunda Indians förslagsvis? Men ni som enbart är rädda för kommunister har inget att oroa er över, något sådant förekommer inte, arbetare är vad i princip hela Göteborg bestod av på tiden då de begav sig och den benämningen har inget med kommunism att göra

    SvaraRadera
  36. Goteborg19042009-04-19 20:45

    Jag har inte överhuvudtaget tagit politisk ställning. Det jag reagerade på var:

    "Anonym sa...
    IFK är arbetarklass, låt det så förbli!

    Nu krossar vi överklassen kamrater!

    19/4/09 15:10

    "

    Det är vänsterpack i mina ögon! Alltså sådana som slog sönder vår stad under EU toppmötet och som våra grabbar konfronterade. Tack för det.

    SvaraRadera
  37. Goteborg1904:

    Alla som använder uttrycket vänsterpack är för det mesta högerpack?

    Allt är inte i svart eller vitt, men en sak är säker, blåvitt har alltid varit folkets lag. Och vi vet ju alla hur majoriteten röstar i Götet ;)

    SvaraRadera
  38. Det blåvita Linné2009-04-19 21:18

    En sådan hjärndöd debatt. Klass har inget med politisk hemvist och sympati att göra. Dumma jävla Torslandamongos bör inte sluta skolan efter nian, så kanske ni lär er något om samhället. Skrattretande kommentarer.

    SvaraRadera
  39. Goteborg1904/ Sluta skäm ut vår förening med dina kommentarer. Ok att internet är fullt av idioter men du behöver inte göra schablonbilden av blåvita än värre än den redan är.

    SvaraRadera
  40. Goteborg1904

    Det var AFA-horor som förstörde göteborg, inte arbetarklassen.

    SvaraRadera
  41. GAIS är det riktiga och äkta arbetarklasslaget! Blåvitt är klassförrädare och ÖIS är brackor! Så är det och har alltid varit!

    SvaraRadera
  42. Hahahaha är det geniafton i den här kommentarstråden? Jag skäms fan för att vara Göteborgare när man läser sådant här skit. Kan ni sakna självdistans och glimten i ögat mer eller spricker ni då? Snälla, säg upp era internetabbonemang.

    SvaraRadera
  43. jag mår illa...

    SvaraRadera
  44. Anonym 21:23

    Gaisare har väl för fan aldrig haft några arbeten? Nä du, det är IFK'are som har svettats runtom fabrikerna i Göteborg

    SvaraRadera
  45. wellington: haha, aaamen!

    SvaraRadera
  46. gajsare är ett äckligt jävla pack! öjsare kan ju i alla fall föra sig.

    SvaraRadera
  47. sicka horer dom är vill bara döda dom dränka dom små stekarna... haha

    SvaraRadera
  48. Verkar vara en jävla "drag" på deras fester. För fan sämre stämning än i gais-klacken på derby!

    SvaraRadera
  49. Alla IFK:are går väl för fan på soc.
    Det är därför dom inte har råd med biljettpriserna. Vi gaisare jobbar och sliter för att ifkarna ska kunna få sina soc.bidrag! Ett jävla pack är dom!

    SvaraRadera
  50. Du ovanför mår ju riktigt dåligt... så du mena att dem som e med på filmen är gajsare ? fan fixa en egen blogg att läsa

    SvaraRadera
  51. HA HA HA HAAA!!!

    Bara rubriken på inlägget är ju så bra!

    Så kul att folk verkligen går igång på sånt här. Att dom orkar.

    SvaraRadera
  52. Självklart finns de blåvita av alla samhällsklasser. Men vi har alltid varit och kommer alltid att förbli främst ett arbetarlag!
    Man behöver inte jobba på volvo bandet för att vara arbetare. Arbetare är vi den stora skaran som inte är chefer eller äger arbetsplatsen.

    SvaraRadera
  53. Boom, Boom, Wernbloom- Borgarna kan hälsa hem!

    SvaraRadera
  54. Bolsjeviken2009-04-20 07:56

    Satan, politiserad match? :P

    1904 kan ju gå lägga sig, snackar i nattmössan var enda inlägg.

    Det finns två arbetarlag i gbg och det är IFK och GAIS rent historiskt även om IFK haft drag av en socialdemokratisk "alla ska med" ton.

    Sen är man inte vänster bara för att man är arbetarklass, intressant hur du kommer till den analysen.

    MEN MEN alla är vi blåvitt och krossa ÖIS.

    SvaraRadera
  55. Har David Hellenius gjort en ny roll? Har killen till vänster om "huvudpersonen" så stora tvångstankar att han måste misslyckas med att säga sin enda mening i hela inslaget?

    SvaraRadera
  56. goteborg19042009-04-20 09:04

    Men för Satan. ;-) kan ni inte läsa vad jag skriver? Jag reagerar på:

    " Anonym sa...
    IFK är arbetarklass, låt det så förbli!

    Nu krossar vi överklassen kamrater!

    19/4/09 15:10"

    Det är anledningen till min kommentar. Är inte det kommuniststämplat så har jag väl missat allt. Sorry i sådana fall. Håll Blåvitt utanför det. Nu droppar jag detta. Vi ses ikväll när vi krossar borgarbrackorna. LOL! (Jag är inte fullt så allvarlig i mina inlägg...)

    SvaraRadera
  57. Fan också. Jag är både chef och rik, nu måste jag tydligen börja heja på ÖIS istället enligt vissa här inne. Zzzz

    SvaraRadera
  58. Håller med 09.36.

    Tydligen är det fult att vara rik och framgångsrik. Bara för att man inte nöjer sig med att vara arbetare blir man inte öisare.

    Vi har nu sponsrat Blåvitt i 3 år och gör det definitivt inte av politiska skäl. Bara det att vi älskar IFK.

    SvaraRadera
  59. Det är gott att se att någon har det gott. Lite ödmjukhet kan dock önskas=)
    Mark Bergström

    SvaraRadera
  60. Jävla äckel!

    SvaraRadera
  61. Vedervardiga manniskor...

    SvaraRadera
  62. Inavlade missfoster!

    SvaraRadera
  63. Öisare har ju iaf ha någon slags tillhörighet till skillnad mot medelsvensson mellanmjölks ifk. heja gais, vi tar er i derbyt iaf!

    SvaraRadera
  64. Vilken jävla tur att man inte ser ut och beter sig som det jävla praktmongot! Finns inte tillräckligt med pengar i världen till att få mig att byta med honom!

    SNYGG, SMART, VÄLHÄNGD OCH BLÅVIT!!!!

    SvaraRadera
  65. Hur faen hamnade jag i detta forum? till alla era spekulationer så kan jag med handen på hjärtat säga att jag är blåvitare rätt igenom.. och det med stolthet nu när jag bor i huvudstaden. Hamnar ofta i argumentationer med 08:erna, av den enkla anledningen att blåvit är överlägset bäst, historiskt och idag! Så istället för att vilja spöa mig, kalla mig för idiot eller liknande, så gör jag min plikt och försvarar i IFK i vått & tort! det borde räknas mer än en sketen dokumentär för 8 år sen..

    MvH,
    överklassjäveln, AKA Fettogöteborgaren
    J.Carlström

    SvaraRadera
  66. fyfan vad vidrigt. ut med borgarsvinen i älven! forza blåvitt!

    SvaraRadera
  67. "IFK är arbetarklass, låt det så förbli!"


    Ha ha ha!

    IFK är medelklass-sossar hela bunten! Köp det en gång för alla!

    SvaraRadera
  68. Den här diskussionen gör mig faktiskt lite förbannad.
    Historiskt sett är IFK Göteborg arbetarnas lag. Men snälla, vakna nu. Vi lever på 2000-talet. Lämna politiken utanför arenan.

    Ska man fortsätta snacka politik så kan ni lika gärna börja jämföra sthlm-klubbarna där DIF är överklass-klubben, hammarby arbetarnas klubb och AIK lite av huvudstadens GAIS. Lite vänster-draget. Men likt förbannat är Kungen heders-medlem i AIK.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.