2008/11/13

Info till allmänheten: Nu kan ni inte boka årskort längre


GAMLA ULLEVI Det här betyder att ni som tänkt boka ett årskort på förhand, då ni haft årskort någon av de senaste säsongerna, nu mist er chans.

Bara så ni vet.

Själv har jag haft årskort i mer än tio år men inte fått så mycket som en jävla viskning från Blåvitts håll om att en sådan här för-registrering skulle göras. Jag har nämligen inte tid att sitta och läsa IFK:s hemsida dagligen i hopp om att information ska delges mig där. Jag gick i min brutala naivitet och trodde att man skulle få slippa allt krångel och bara vandra ner och lämna in sitt namn till IFK (där man sparats i en databas över årskortsinnehavare, ni har ju fan mitt namn på årskortet!) och sedan kvittera ut ett nytt till Gamla Ullevi. Precis som man kan göra på Scandinavium när hockeyindianerna säljer sina årskort. Men nej nej, självklart skulle det till en förregistrering före bokningen av årskortet.Väldigt nödvändigt. Tack IFK.

62 kommentarer:

  1. Kanske va läge att kolla upp sånt innan?????

    SvaraRadera
  2. Information om den här sajten där man registrerar sig har ju funnits på nätet längre. Dessutom riktar den sig inte bara till tidigare årskortsinnehavare utan till alla.

    SvaraRadera
  3. Själv har jag inte haft årskort på ett par säsonger men fick trots detta info om förregistrering med posten för 2-3 veckor sedan.

    SvaraRadera
  4. Totaly fucking otroligt att allt ska göras så krångligt som möjligt.

    Kan det vara så svårt att låta folk gå till blåvitt shopen och handla sitt kort rätt upp och ner?

    Sätt olika tidsgränser för de med förtur och de utan förtur.

    SvaraRadera
  5. Kom det som en överaskning att det var såhär man skulle göra? Det har väl inte diskuterats annat på blåvita sidor de senaste veckorna.
    Öppnar du inte brev du fått om du haft årskort. Alla jag känner har fått ett sådant. Någon t.o.m två.
    Har du inga vänner som du går på fotboll med som du pratar med.
    Lite egenansvar borde man väl kunna kräva.
    Eller vill du bara lipa lite och skylla dina misslyckanden på någon annan?

    SvaraRadera
  6. Har du någon kompis som fått informationen (som väl alla som haft årskort borde fått på posten?) och registrerat sig så kan du be den personen att köpa åt dig, bara man är registrerad på sidan så får man köpa hur många årskort som helst.

    SvaraRadera
  7. Jag som trodde att det bara var spelare som inte kunde ta hand om sig själva...

    SvaraRadera
  8. Ena dagen raljerar baraben över att folk inte kan köpa en tröja, andra dan är barben upprörd över att de inte kan köpa biljetter. Jag hoppas att det hela är ett skämt, för så korkade kan ni väl inte vara?

    SvaraRadera
  9. IFK "Sovjet" Göteborg har slagit till igen. Kamratgård i dubbel bemärkelse.

    Bra jobbat ByråkratBlåvitt!

    SvaraRadera
  10. Men gud så trött man blir på att vissa inte uppfostrats att ta ansvar och direkt skyller ifrån sig på någon annan.

    SvaraRadera
  11. Har också missat det och är också mkt besviken. Känns onödigt krångligt.

    SvaraRadera
  12. Det stod ju klart och tydligt i brevet alla gamla årskortsinnehavare fick? Hur kan någon ha missat det? Skyll inte på IFK i det här fallet.

    SvaraRadera
  13. Jag förstår inte hur man kan ha missat det? Man fick ett brev på posten och det står på varenda ifkrelaterad hemsida förutom baraben. Sedan talar ni väl med andra ifkare? Årskorten och nya arenan är ju det enda det talas om nu för tiden? Till och med vissa gaisare känner till hur våran bokning-procedur går till !!!

    SvaraRadera
  14. Korven, kanske dags att flytta hem till mamma igen...

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas att det är ett dåligt skämt från skribenten.

    För om man, som årskortsinnehavare, har lyckats missa all info som kommit fram på div forum, på IFK:s hemsida samt inte minst i den folder som skickats hem till alla årskortsinnehavare med posten så klarar man nog fan knappt av att knyta sina egna skosnören.

    Patetiskt att skylla sin egen inkompetens på IFK.

    SvaraRadera
  16. Så du vill att vi ska tycka synd om dig för att du inte läser inforamtionen som IFK har skickat ut via brev till dig?

    Det gör inte jag i alla fall, väx upp för fan

    SvaraRadera
  17. Hahaha! Baraben når nya höjder!
    Det här var ett skämtinlägg va?
    Eller finns det folk som är så här inkompetenta?
    Och självklart skall vi skylla på IFK också. Jajamen nu har dom varit dumma igen...
    Herregud, att ni orkar.

    SvaraRadera
  18. Kan bara sälla mig till kören. Läser man inte de brev som man får hem så får man skylla sig själv. Att en Blåvit hade missat föregistreringen trodde man inte. Detta har ju diskuterats hur länge som helst. Slöfock!

    SvaraRadera
  19. är väl ganska uppenbart att han driver med dem som säger "ööööh va skulle man höra av sig eller". en del har verkligen noll känsla för sarkasm.

    SvaraRadera
  20. jag har då fan inte fått nåt brev från ifk!! jag har haft årskort sen 2003!

    SvaraRadera
  21. Alla som haft årskort under 2006, 2007 och 2008 har alla fått ett personligt brev om hur processen ser ut. Dessutom har den beskrivits på hemsidan. Varför artikelförfattaren är så aggresiv beror nog på hans/hennes egna problem.

    SvaraRadera
  22. Barabens "Webshop för idioter- fyrstegskursen!" kanske kan utvidgas. " Biljettbokning för idoter - så öppnar du brev".

    SvaraRadera
  23. vad i helvete, har också årskort och hade inte en blekaste aning om detta

    SvaraRadera
  24. anonym 11:21- läs kommentarena, UPPENBARLIGEN har långt ifrån alla fått något brev från ifk. jag har det då inte, men jag hade årskort för första gången 2007, gills man inte då?

    SvaraRadera
  25. Anonym 11:01:

    Och andra har tydligen noll känsla för hur man uttrycker sarkasm i ord på ett sätt som uppenbarligen inte flyger över huvudet på 99% av läsarna. Fast lingvistik är ju som bekant inte denna bloggs styrka.

    Kan vi förvänta oss ett baraben-inlägg inom en snar framtid på temat "Gick ni på den lätte, fattar ni inte att vi skämtar?"? Hoppas, hoppas.

    SvaraRadera
  26. Jag har haft årskort sedan 01, ingen information har delgivits mig. "Alla har fått brev." Jaså, inte jag.

    SvaraRadera
  27. Hur kan skribenten missat att man ska förhandsboka sin förköpsrätt? Det är ju det enda man har i huvudet numera, att få en bra plats på den nya arenan. Man får väl söka upp infon om man saknar den? Undra om han vet om att det snart är 1:a advent också?

    SvaraRadera
  28. Alla som har haft årkort 06,07 eller 08 fick hem brev där det stod precis i detalj hur man skulle gå till väga. Det kunde inte bli mer klart.
    Att man sen inte kan hålla ordning på sina papper är inte IFK`s fel.

    SvaraRadera
  29. anonym 09:17

    Jo det hade varit en bra lösning...

    Flera tusen personer som knör sig in i butiken första dagen för att försäkra sig om så bra platser som möjligt.

    SvaraRadera
  30. Anonym 11:22

    WORD!!

    :)

    SvaraRadera
  31. Möjligt att alla inte fått brevet av olika anledningar. Hur man kan ha missat det som skribent på en Blåvitt-sida är ju helt otroligt. Nu kommer det säkerligen inte vara problem att få sitt årskort senare i alla fall, men goddag yxskaft.

    SvaraRadera
  32. vrf fan ska de va så jävla krångligt

    SvaraRadera
  33. Informationen tycker jag har varit tydlig från Blåvitts sida. Lite ansvar får man ta själv.

    SvaraRadera
  34. har ni inga ögon i ansiktet? står ju klart och tydligt.däremot tycker jag det är lite konstigt att det räcker med en årskorts innehavare som har förtur som får köpa hur många som helst

    SvaraRadera
  35. haha fan vilket klassiskt inlägg. korven ahlberg idiotförklarar sig själv.. haha. om du försökte tänkte lite mer med härnan istället för att leta fel på nätet och publicera skärmdumpar kanske du hade fått ditt årskort. åsnehövve.

    SvaraRadera
  36. Man fick ju hem ett brev med information från IFK Göteborg ditt flane

    SvaraRadera
  37. Vissa kanske behöver en "läsa brev för dummies" kurs ?

    SvaraRadera
  38. Ditt problem verkar vara att du fortfarande lever på 80-talet. Nuförtiden finns Internet och Visakort.

    Jag ser det som något bra att Blåvitt säljer årskort på ett sätt som följer hur man gör på 2000-talet, det tror jag alla andra gör också. För alla gnäller ju jämt på att Blåvitt är så gammaldags och efter. Nu när de är moderna så gnälls det också.

    Gnälla för gnällandets skull?

    SvaraRadera
  39. Ni som säger att ni inte fått brev, kanske läge att kolla lite mer noggrant på det som kommer?

    SvaraRadera
  40. Jag har länge funderat på att hålla en kurs i sunt förnuft.

    "Korven", du är härmed inbjuden. Men kom ihåg att du måste registrera dig innan du hämtar biljetten.

    SvaraRadera
  41. Kan ju vara gött att läsa brevet från IFK?

    SvaraRadera
  42. vissa har ju uppenbarligen inte fått ngt brev hem och kanske inte ägnar sitt liv framför en dator utan har ett liv också?

    SvaraRadera
  43. jo, alla har fått ett brev, men vissa orkar uppenbarligen inte läsa igenom det.

    SvaraRadera
  44. Eftersom att jag har flyttat så kom inte mitt brev fram tyvärr. Men eftersom att jag inte är helt handlingsförlamad så ringde jag upp IFK (efter att ha läst på hemsidan) och så ordnade vi allt. Det tog kanske 10 minuter av mitt liv.

    Och kom inte och säg att jag visste detta för att jag inte har ett liv utan bara hänger framför en dator hela dagen. Det är inte jag som är skribent på en hemsida och alla Blåvita visste ju att det kom ett brev för oss med förköpsrätt. Hur kan man ha undgått det?!

    Krångligt? - My ass

    SvaraRadera
  45. jag fick brev på posten att jag skulle gö registeringen.

    SvaraRadera
  46. jag hade årskort 06 och mina kompisar med och vi har fan inte fått nåt brev

    tack för den

    SvaraRadera
  47. Ha ha.. hade missat det där datumet också. Såg bara 3:e december :P
    Men antar att Blåvitt inriktar sig till en yngre mer IT van generation än min.
    //Karlsson

    SvaraRadera
  48. I Sverige behöver man inte taga eget ansvar, alltid någon annan som förväntas göra det åt en. Så när Korven nu behövde ta lite eget ansvar sket det sig totalt.

    SvaraRadera
  49. Riktigt pinsamt att se hur ett gäng fjortisar sitter och spammar här inne samtidigt som vi har tusentals supportrar som är pensionärer och inte sitter och ugglar på Blåvittsidor dagarna i ända, men det är klart dessa människor skiter väl ni i bara ni får fixat det för er själva. Idiotjävlar. Skämmes tamejfan.

    SvaraRadera
  50. Karlsson 17:52, ja är man över 50 så ska man väl inte existera enligt vissa. Jag har nu talat med lite folk och det verkar som att Blåvitt missat utskicket till en jävla massa folk. Jag är en av dem och kommer fan höra av mig imorn om detta till dessa stollar!

    SvaraRadera
  51. hej

    hur ska man ta eget ansvar när man inte har fått nåt brev och tydligen många mer än jag???

    svara på den tack

    SvaraRadera
  52. >>18.43 Du får väl fan engagera dig lite! Vi gjorde telefonlinje så ingen missade något. Pratade en del med folk i helsingborg med i söndags. Går man på matcherna så missar man ej sånt. resten behöver ej visa sig. (Säkert folk somm kommer 5 min sent och sen går 10 min före slut)! behöver väl ej säga att jag gått sen 78...

    SvaraRadera
  53. Jag fick brev själv, men min brorsa och farsa, bägge med årskort har inte fått något jävla brev så hade de inte känt mig hade de varit i samma sits. Känns jävligt 1986 att inte kunna ha bokning fritt fram till samma datum som det går ut till allmänheten, riktigt jävla krångel detta.

    SvaraRadera
  54. e det totalt kört att köpa års kort för alla nuu som glömt registreringen hos ifk????

    SvaraRadera
  55. Ska sägas att jag haft koll på detta men inte fan fick jag något brev och antar att det är många med mig. Har bytt adress som inte är i närheten av den gamla och därför har inget brev kommit fram. Har dock själv mailat IFK och fixat länken...

    SvaraRadera
  56. Jag fick mitt brev igår..
    Och visste inte om detta och det är inte direkt som att jag akut öppnar brevet för att det kommer just då.. Förresten så tog jag det för givet att man hade ända tills förköpsrätten tog slut men uppenbarligen hade jag fel.. Men hur kan detta vara mitt fel isåfall? jag tycker blåvitt gjort en dundertabbe..

    SvaraRadera
  57. Men hur jävla krångligt kan det vara. Har man inte fått hem ett brev så borde man ju ha koll på hur det var ändå.. Klart man läser officiellas texter på hemsidan. Ju mer självklarare om man nu tänkt köpa ett årskort.
    Det har ju stått överallt på diverse forum dessutom.
    Kamma er och välkomna 2000-talet!

    SvaraRadera
  58. Mr.Pringle kanske har sållat bort de han och hans lakejer inte vill ska komma på matcherna?? ;)

    SvaraRadera
  59. helt allvarligt så skiter väl vi om korvgubben får ett årskort.

    SvaraRadera
  60. Du öppnar alltså inte din post???
    Man måste väl visa lite intresse och ta ett visst ansvar själv...
    Men gå då på hockey om det är så mycket lättare...
    Pajas!!!
    /Thomas

    SvaraRadera
  61. Kan rapportera att jag kontaktade Blåvitt och det löste sig. Mejlade in mina uppgifter till en dam på årskortsförsäljningen och nu är jag reggad. Så de är inte omöjliga :D
    //Karlsson

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.