2008/08/18

Vem har kört rattfull i Borås?

EKONOMI/ALKOHOL Borås Tidning avslöjade vid lunchtid i måndags att en "Elitspelare från Sjuhärad" var misstänkt för grov rattfylla. Nu säger uppgifter på Stampenfans.com att elitspelaren är "Elfsborgsstjärna".
Precis när Dulee Johnsson lämnat landet så dyker en arvtagare i kategorin allsvensk fyllechaufför upp från ingenstans. Men vem är då Boråsaren som krockat, slagits och nu åtalas för grovt rattfylleri? Låt spekulationerna flöda.

- Spelaren är i 30-årsåldern.

(BaraBens "tips": Det handlar om Daniel Mobaeck.)

Dulee Johansson ja, han är lite splittrad just nu.
- AIK har gjort mig till den jag är i dag. Allt har inte varit perfekt, men jag kan inte skriva min livshistoria utan dem. Jag saknar laget men tror att de kan vinna ligan, sa Dulee till sin egen hemsida för ett par veckor sedan.
Versus:

- AIK kommer att be mig om ursäkt för vad de gjort mig. Inte nog med att de inte ansträngde sig för att hålla kvar sin bäste spelare. De berättar också osanningar om mig. De brydde sig helt enkelt inte om mig som människa, sa Dulee till Israelisk press i veckan.
Jag hatar AIK. Jag älskar AIK. Jag hatar AIK. Jag älskar AIK.
________________________________________________
Update 00:07- Det var precis som vi på BaraBen kunde tipsa er om. Daniel Mobaeck är den Elfsborgsspelare som är misstänkt för grov rattfylla.
________________________________________________
Att Öis haft ekonomiska problem i många år är ingen större hemlighet. Men nu tar Sällskapet sin ekonomiska kris till helt nya (botten)nivåer. Frågan är om Allbäcks lön är för hög, om effekterna av den långvariga publikkrisen börjat spridas eller Öis bara försöker värva supportrar utanför Långedrag och Örgryte? Det här är inte ett BaraBen-skämt. Bilden nedan är - tro det eller ej helt autentisk - och från Örgrytes officiella hemsida.


Begreppet ekonomisk kris har fått ett helt nytt ansikte.
________________________________________________

17 kommentarer:

  1. borås tidning bekräftar barabens uppgift nu, imorn talar daniel mobaeck ut i den tidningen...

    SvaraRadera
  2. jävla amerikaner, bort!

    SvaraRadera
  3. hahahaahah ellosfyllo!

    SvaraRadera
  4. Får man läsa den här bloggen, trots att man är bajare? ;O

    SvaraRadera
  5. haha, öis-!

    SvaraRadera
  6. Priceless! Jag har en gammal Blåvitt-matchtröja från 97 som jag kan bidra med, skall se efter vad för mer IFK-souvenirer jag kan lämna till de stackars ÖISarna.

    SvaraRadera
  7. Det står ju att de vill ha sportartiklar, kan vi inte då samla ihop lite IFK-grejer som vi kan skänka dem? Har de så knapert att de tvingas sälja detta då eller inte?

    Hur många ÖISare går på loppis överhuvudtaget?

    SvaraRadera
  8. Jag är öisare, men detta måste jag säga var lågt av öis. Pinsamt!

    SvaraRadera
  9. 11:08:

    polly p?

    öis-loppis...hahaha, öfverklass i sär(skole)klass!

    SvaraRadera
  10. Bildern har inget med Mobaaeääcks krock att göra va!? Enl det jag läste kom han inte så långt... Eller?

    SvaraRadera
  11. Sicka pajasar!

    SvaraRadera
  12. Skribentens politiska kamp är viktigare än Blåvitt...

    SvaraRadera
  13. Priceless öis ^^ Mohahaha

    SvaraRadera
  14. anonym 14:41- var är den politiska kampen i att håna öis för de överklassnorungar de är? skaffa ett liv eller i alla fall en hjärna.

    SvaraRadera
  15. Ha ha ha,

    kolla bilden till första kommentaren i BT om Mobaeck!!!!!
    Dessa bönder...

    SvaraRadera
  16. En mer riktig fråga är väll "Vem har inte kört rattfull i Borås?". Jag menar, mycket annat än att dricka finns väll inte att göra där om man inte har tidelag-genen?
    /Lundquist

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.