2008/06/26

IFK: Vi kan inte ha en byggarbetsplats på Kamratgården

KAMRATGÅRDEN Precis som ryktet sagt i några dagar så blir det ingen konstgräsplan på Kamratgården som planerat. I alla fall inte i höst. Klubbdirektör Seppo Vaihela till GP:
- Det skulle störa vår verksamhet för mycket, både med a-laget och juniorerna, som då skulle behöva flytta runt en del. Dessutom skulle hela Kamratgården se ut som en byggarbetsplats. Vi insåg att vi inte kan ha det så.
Ledningen på Kamratgården kanske trodde att en konstgräsplan mirakulöst skulle uppenbara sig färdigbyggd och sedan trilla ner från himlen till sin tänka plats? Helt utan byggprocess. Det måste verkligen vara "snillen spekulerar"- klass på en del av våra styrelsemöten...

28 kommentarer:

  1. Antingen är Frankie ironisk. Eller så sväljer han allt i GP med hull och hår enbart för att få hacka lite. Tror på det senare, jag är ganska övertygad om att Herr Hankins inte är ett dugg insatt i IFK:s plan ang konstgräsplanen.

    SvaraRadera
  2. Jag reagerade också lite på samma sätt som Frankie. Kanske inte riktigt så sarkastisk, men det är rätt lustigt att man planerade att få en till plan och samtidigt glömde processen som krävs för att färdigställa den. Det finns självfallet möjligheter att ngt oförutsätt inträffat som inte framkom i tidningen.

    SvaraRadera
  3. Fan vad ni gnäller!

    SvaraRadera
  4. anonym 11:44/ vadå sväljer med hull och hår vad GP (?) säger, det är ju Seppo Vaihela som säger precis detta. Inte den skarpaste kniven i lådan du va.

    SvaraRadera
  5. vadå "insatt", seppo säger ju precis vad man tänker göra. de bygger den i höst/vinter istället för att det blir mindre krångel och mindre byggarbetare i vägen för våra lag då (som ändå tränar inomhus mestadels). jävlar vad "insatt" man måste vara för att läsa innantill. en del idioter som kommenterar borde fan sparkas ur den blåvita rörelsen för pur ignorans. ja du den där första i tråden bör ta åt dig.

    SvaraRadera
  6. ibland undrar jag hur många lallare som jobbar för blåvitt som sitter och lipar här i kommentarerna.

    SvaraRadera
  7. anonym 11:44, vad snackar du om? vaihela säger precis som det är. de skjuter på bygget ett halvår för de hade inte räknat med byggkaos på kamratgården. "Herr Hankins inte är ett dugg insatt i IFK:s plan".

    denna plan som vaihela berättar om i gp, som frankie länkar till. du borde nog inte jobba nattpass och sedan kommentera här, det går liksom inte ihop.

    SvaraRadera
  8. Som sagt. Många läser Seppos uttalande och köper det rakt av.

    Men fundera även på om det kan ligga något annat bakom...

    SvaraRadera
  9. Och upplysningsvis är mina arbetstider 07.30 - 16.00. Måndag - fredag.

    SvaraRadera
  10. Föga överraskande håller jag med de anonyma. Det är roligare att vara anonym, kort och gott.

    Jag är inte dunderinsatt i varför man väljer att skjuta på det, men jag har mina aningar.

    SvaraRadera
  11. anonym 13:28- om det nu är att seppo står och säger något till gp som inte stämmer begår han ju tjänstefel. dimridåer till fans och sponsorer via media är inte speciellt smart, det kommer spilla tillbaka på honom förr eller senare...

    SvaraRadera
  12. Man undrar ibland vilka "snillen spekulerar" sammanträden som det pysslas med här inne.

    Spjut i kuvös?

    SvaraRadera
  13. Att: 13:45
    Tänk längre än näsan räcker.

    SvaraRadera
  14. Är 99,9% säker på att det Seppo säger inte är sant. Men än så länge är det andra alternativet inte helt klart än.
    Så vänta Ni ett tag så får Ni reda på varför man inte börjat bygga på KG

    SvaraRadera
  15. Vem vet? Finns kanske inga 8 miljoner att lägga i dagsläget...

    SvaraRadera
  16. anonym 15:33:

    Ja, du kan ju alltid hoppas.

    SvaraRadera
  17. Hehe, säga vad man vill om Blåvitts styrelse. Men Frankie är en fruktansvärt bitter människa!

    SvaraRadera
  18. Anonym 14:45 - Du vet samma sak som jag. Vänta och se när allt är klart.

    SvaraRadera
  19. Ett finger mot det man pekar och tre fingrar tillbaka mot en själv eller hur lyder ordspråket?

    SvaraRadera
  20. Anonym 14:45:
    Japp Frankie verkar vara lite dåligt informerad i denna fråga!
    Jag vet määä....

    tihi

    SvaraRadera
  21. anonym 16:09/ det är fan tur att någon ryter ifrån med tanke på den kavalkad av idiotuttalanden och förvirring som blåvitt årligen vräker ur sig. fortsätt ligga på dem baraben!

    SvaraRadera
  22. Dom tar förstås pengarna för plasten och lägger på ME fattar ni väl! :)

    SvaraRadera
  23. Ja antingen finns det inga pengar till nån plastmatt just nu. Eller så finns det det, men dom väljer att lägga det på herr Ericsson.
    Det där med byggarbetsplats är ju bara bullshit.

    SvaraRadera
  24. alltid lika patetiskt när folk kommer och säger "jag vet jag vet nåt" och inte säger vad de vet. sedan när en nyhet dyker upp så kommer samma muppar och säger "vad var det jag sa, jag visste det". ja just det.

    SvaraRadera
  25. fy fan kan dom inte komma på en bätte ursäkt eller?¨

    skämmes

    SvaraRadera
  26. Det är väl helt ok att skjuta lite på planen till senare i höst? Vad gnäller ni om?

    SvaraRadera
  27. Inga pengar i kassan och så blir det väl konstgräs på den nya arenan och då är det rätt onödigt att lägga 8 mille på en plan på kamratgården när man kan träna på matcharenan.

    SvaraRadera
  28. Jag är så jävla trött på Blåvitt just nu. Trött på bristen på ambition, både på fotbollssidan och affärssidan.

    Jag minns en tid när Blåvitt fyllde mig med förväntan och glädje. Nu är jag glad att det finns annat att lägga tid på i livet.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.