2006/04/27

Besvikelse !!!

ALLSVENSKAN Det mest passande ordet för känslan så här direkt efter matchen är nog besvikelse. Mest besviken är man ju givetvis över resultatet. Det känns inte rättvist, men heller inte särskilt orättvist. Men bittert... Det känns det definitivt.

För mig var det första gången i år som jag såg IFK eftersom jag varit på semester i USA i tre veckor. Jag har läst om matcherna och hört att spelet inte varit särskilt bra. Jag tycker inte att det var särskilt bra idag heller. Men tydligen bättre än det varit tidigare. Det gör att jag INTE är besviken att jag inte sett de andra matcherna.

Jag kan inte bestämma mig för exakt vad som var fel idag. Men en sak är tydlig. Blåvitt föll på ett sätt som brukar vara sättet på vilket de vinner. Hammarby gjorde mål på kontringar och det var pinsamt tydligt i första halvlek att blåvitt fortfarande har väldigt svårt att föra matcher. Andra halvlek var bättre. Sista kvarten var ett enda långt tryck på bajenmålet. Men återigen fick vi se en kavalkad av missade målchanser. BIttert va ordet...

Allt är inte becksvart givetvis. Jag är övertygad om att blåvitt kommer igen. Jag har inte heller tappat hoppet om att det faktiskt kan bli guld framåt hösten. Hoppet finns alltid kvar. Men för att det skall bli realitet, så krävs det helt klart att man höjer sig ett par snäpp. För med det här spelet så får vi nog hålla till betydligt lägre ner i tabellen än där vi vill vara.

Tycker att Tomas Olsson var bra de gånger bollen inte flög över huvudet på honom. Tycker att det fanns några till som var godkända. De flesta visade god inställning vilket är skönt. Men spelet... Flytet... Finns där inte ännu... Jag tror att det kommer...

Kom igen Blåvitt... Kämpa för tre poäng...

17 kommentarer:

  1. besvikelse is the word....

    SvaraRadera
  2. Bittert.. bittert.. två på mållinjen, två 'öppna mål'.. en domare som saknade både känsla och fungerande syn.. Ett darrigt lag som inte använder sin starkaste lagdel, mittfältet - med den bästa värvningen iår Tomas Olson som närmast fältherre. Kanske blir bättre när vi får spela på gräs och inte lera.

    Men 3 poäng på 5 matcher är fan inte acceptabelt! Någonting ska göras..

    Stå på dig Sella, vi är bakom dig..

    SvaraRadera
  3. Såhär har det sett ut sedan i vintras, jag har lite svårt att förstå er som tror att en vändning är nära förestående.

    SvaraRadera
  4. och inte kommer vi ha fler poäng efter gaismatchen. känns inte så i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Som sagt, ett medlemskap i Guliganerna kostar endast 100 kronor (:

    SvaraRadera
  6. HELVETES JÄVLA SKIT.

    Hur svårt ska det vara att göra mål på jättelägen??? FAAAAAAAAAAAAN.

    SvaraRadera
  7. Därifrån jag satt såg det ut som om Bengan var riktigt grovt felplacerad på första målet. Bollen gick ju dessutom in vid närmsta/första stolpen...

    SvaraRadera
  8. Bengans position beror nog på att Runström är högerfotad och då tyder det mesta på att han skall lägga den i bortre. Helt enkelt en väldigt bra prestaton av Runström trots att det bär emot att säga det.

    SvaraRadera
  9. Trist att ni förlorade. Extra trist att ni torskade mot ett damlag, och att "Überfröken" Runagol stänkte in två tvärsäkra baljer på er...

    ONT DET GÖR ONT DET GÖR ONT

    SvaraRadera
  10. Efter ännu en förlust skriver jag ner något jag funderat på:
    Ni har ju visat flera bilder på när framförallt de unga spelarna i Blåvitt är på krogen, ibland sittandes vid ett vodkabord. Är detta verkligen OK? Vissa kanske inte tycker det spelar någon roll om man festar till det ibland men man blir ju i vart fall inte någon BÄTTRE fotbollsspelare av det. Är det något vi behöver just nu är det ju bättre fotbollsspelare.

    Jag har en kompis som varit elitidrottare i en individuell idrott och han drack inte en droppe alkohol under hela sin tävlingssäsong. Årets första öl slank ner på banketten efter de stora mästerskapen. Så trodde jag att det funkade för de flesta seriösa elitidrottare.

    Om jag skulle möta en Blåvittspelare som ens är salongsberusad på krogen efter denna inledning av allsvenskan skulle jag bli duktigt förbannad. Eller är det jag som överreagerar???

    Maffe

    SvaraRadera
  11. L�GG NER IFK... "fr�n en bl�vit"

    SvaraRadera
  12. Trots allt kul att få läsa om lite fotboll (läs; matchmomentet) på den här bloggen. Annars mest näsor, skvaller från sverigescenen och tröjförsäljningar som avhandlats på sistone.

    SvaraRadera
  13. Att en numera sportchef kan saknas så jävla mycket!

    Sella viker aldrig ner sig!

    SvaraRadera
  14. Även jag har ju hånat Runström och oftast med olika flickaktiga tillmälen - men f-n om Runan inte är dubbelt så manlig som den där gnälllkärringen Fischbein... jag tror jag har ett nytt hatobjekt i Hammarby.

    SvaraRadera
  15. Jaha där,
    Fischbein avgör på Söderstadion i höst.

    SvaraRadera
  16. Våra ynglingar är överskattade

    SvaraRadera
  17. Kan Björn Runström spela på lera kan väl för "&#)#(" IFK också spela på lera. Han är ju tjej :)

    Lösningen på IFKs spel är att sätta Selakovic på läktaren tills rättegången är över. Tycker synd om killen, men så länge han är ur balans är det ingen mening att ha honom på plan.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.