2006/02/25

Familjen Hysén- vart gick det fel?



28 kommentarer:

  1. För fan ta bort skiten, man blir ju ledsen... *snyft*

    SvaraRadera
  2. Det hemska som jag ser på det här är att hans far hansoch hans farfarsfar. spelde i Blåvitt.
    Men sem så kommer han och bryter familje traditionen och går till det lag jag avskyr mest.

    Det som gick fel enligt mig var detta.
    1.BK Häcken

    2.Han var/är rädd för att att jämföras med sin Pappa för mycket.
    Men hur kan man jämföra på ett rättvist sett än offensiv mittfältare på kanten mot en Back?

    Ja du Tobbe även om jag tror du inte läser detta hoppas jag du tar ditt förnuft till fånga och spelar för Blåvitt i framtiden.

    SvaraRadera
  3. engen:

    Man kan inte spela i en klubb som inte erbjuder en kontrakt.

    SvaraRadera
  4. Den stora frågan är väl varför Glenn envisas med att placera sina söner i "röva"...

    SvaraRadera
  5. Håller med dig pavlo.

    Inse fakta nu allihop. DIF erbjöd Häcken ca 4 miljoner för Tobias Hysén. IFK ska enligt vissa uppgifter ha lagt bud på ca 1,5 miljoner. Då är det inte så svårt att förstå vilket bud Häcken kommer att acceptera. Ska Tobias sedan säga nej till Djurgårdens kontraktsförslag bara för att han har stått x antal gånger i blåvittklacken? Om han nu hade sagt nej så skulle han nog ändå inte ha hamnat i IFK. Jag vill minnas att norska Lyn gav ett bud som var i klass med Djurgårdens...

    SvaraRadera
  6. stellham/ Man kan fråga varför IFK Göteborg inte insett charmen i att kontraktera talang med. Så man kan ju vinkla detta i all elände. Nu borde man roffa åt sig Hyséns två yngre söner kvickt som fan. Bara för att vara på den säkra sidan...

    SvaraRadera
  7. Du själv kan fan ta och hoppa från älvsborgsbron!

    Kan vi inte mysa upp stämningen lite nu göbbs?

    SvaraRadera
  8. Tack för stödet bond. Daniel som uppmanade mig att jag skulle begå självmord verkar ju vara kvar i sandlådan.

    SvaraRadera
  9. Pavlo:
    Nej , Blåvitt erbjöd inget kontrakt. Men det är väl fan självklart man reagerar när en i Hyséns familj kysser ett annat svenskt klubbmärke. Det är synd att Tobias inte spelar i IFK Göteborg. Det måste du väl hålla med om!

    SvaraRadera
  10. Ja jag tycker man ska kunna föra en diskussion med två helt olika åsikter utan att börja hetsa på den nivån mot varann...

    SvaraRadera
  11. Sandlådan, höhöhö...

    Nä du, jag tycker bara att det är uppenbart att om man har känslor för den vackraste av föreningar så borde man väl inte försvara en fähund, åtminstone inte på den kärleksnivå som du verkar ha till Glenns pöjk... prove me wrong anonymous.

    SvaraRadera
  12. Sista anonymous: Hur i helvete kan du uppmana någon att ta sitt liv när du aldrig kan vara säker på var det hamnar? Är du helt jävla blåst eller?

    SvaraRadera
  13. Var det inte Mats Persson som inte tyckte att Hysén var tillräckligt bra utan istället valde att satsa på Frölundas talanger, Mourad osv?

    Djurgårdens bud låg väl på 2 miljoner + nån klausul.

    SvaraRadera
  14. Stefan Rehn, Kim Källström, Petter Andersson, Olof Mellberg, Anders Svensson, Teddy Lucic. och jag har ändå dåligt minne.

    SvaraRadera
  15. all den här hetsen har väl för fan inget med detta ämnet att göra sluta nu barnrumpor, detta börjar likna bråken på änglarnas forum. Sluta tjafsa.

    Stå upp för Båvitt gubbar tilsammans är vi starka!

    SvaraRadera
  16. Jag klipper bort alla uppmaningar till idioti och självvåld. Tycker inte det ska behövas några motiveringar till detta. Skärp dig om du vill ha dina kommentarer kvar här.

    SvaraRadera
  17. Jävla Judas ;)

    SvaraRadera
  18. Den här diskussionen är helt meningslös. För det första var inte Tobias Hysén så fantastiskt bra i Häcken som han sedan utvecklats och blivit i Dif. För det andra var han på väg till Lyn för att skriva kontrakt när Dif hörde av sig. Lyn och Dif hade bjudit tillräckligt för honom, IFK hade det inte. Inse fakta. Vi ville inte ha honom tillräckligt mycket. Varken fans eller klubbledning.

    En retorisk fråga; är det en dolk i ryggen om någon spelare som växt upp med en annan klubb "i blodet" (låt säga Aik eller Dif) kommer till IFK och spelar och kysser vårt klubbmärke? Get a life! Det är väl naturligt att man är lojal mot sin arbetsgivare alldeles oavsett var man varit tidigare. Snarare hade det varit konstigt om man inte firat målen man gör (för att man egentligen borde spelat för en annan förening som dock inte hade råd att betala för spelarens tjänster). Knas!

    SvaraRadera
  19. Kan meddela att Lyn var inte riktigt så nära som "il profesore" försöker få det att låta. Däremot så har han rätt i att IFK inte visade ngt som helst intresse för honom när han gjorde klart att han ville lämna Häcken.
    Och som avslutning; JA, han ville spela i Blåvitt!

    Hur vet jag detta? Ja du, det är bara att fråga honom.

    SvaraRadera
  20. il professore/
    Hysén jr har två val när han nätat för apgården, att kyssa klubbmärket eller att inte göra det. Det är inte svårare än så. Du verkar inte fatta att det underbara spelet fotboll handlar om passion och tradition, det visar du tydligt när du kallar klubbarna för arbetsgivare. För att citera dig själv "get a life", börja gå på hockey istället.

    /semper fidelis

    SvaraRadera
  21. semper:

    precis som du kanske står och räknar skruv i en fabrik så gör Tobias mål i Djurgården, det är väl också ett jobb eller?!

    Håller med il professore här

    SvaraRadera
  22. Daniel/ Då skulle jag vilja påstå att du och professorn inte fattat någonting, om du överhuvudtaget var allvarlig.

    Följ med professorn på hockey, fotboll är uppenbart inget för er!

    Semper Fidelis

    SvaraRadera
  23. Jag är inte sur för att vi inte köpte Tobbe. Han va inte så jättebra i Häcken och hade vi bara råd med Ijeh så hade jag valt Ijeh alla dagar i veckan i den situationen vi var i då.

    Så här i efterhand hade ju han varit kanon i blåvitt... både för spelet och medialt... men men.

    Hade jag inte fått komma till Blåvitt så hade jag självklart valt den klubb som hade varit det bästa för mig... man är ju sig själv närmast. Jag hade gjort mitt bästa för klubben och kanske till och med hållit tyst om vilket lag som ligger närmast hjärtat. Men att springa runt och kyssa ett klubbmärke som inte är Blåvitts eller Liverpools är för mig otänkbart.

    Jag har väldigt svårt att förstå hur Tobbe med sin bakgrund, kan agera på detta sätt... Fruktansvärt svårt.

    Till och med Anders Svensson har ju väldiga problem att släppa blåvitt ur sina tankar.. men Tobbe med hela släkten i blåvitts historia???? Vart är världen på väg?

    Efter jag sätt den bilden har jag inga förhoppningar på att någongång se Tobbe i blåvitt... får hoppas att någon broder kan föra traditionen vidare.

    Angående att kyssa-klubbmärken så tror jag utan några belägg att Martin Ericsson har varit och är fortfarande blåvit! Men han är sig själv och sin karriär närmast och med lite övertalning från sin Far så valde han att försöka hålla sig mer neutral... och sedan flytta han ifrån oss.

    SvaraRadera
  24. Semper Fidelis: Jag tror inte du fattar vad ditt nick betyder. Kanske har du inspirerats av dina vällingpaket, det är väl dem du är trogen.

    Har inget emot hockey, nä. Stämmer! Väx upp! Annars?

    Enligt TH i Offside var han på väg i bil till Oslo för att förhandla med Lyn när Dif ringde. Det är "nära Lyn" för mig.

    Skall våra spelare inte kyssa klubbmärket för att de växt upp med en annan klubb "i hjärtat" då eller?

    SvaraRadera
  25. il professore:

    Jag vill bara göra dig uppmärksammad på att någon skriver korkade inlägg i ditt namn på den här sidan!

    /semper fidelis

    SvaraRadera
  26. Semper fidelis: :) Kul, sådana kommentarer gillar jag.

    Sen tror jag inte TH hade blivit lika bra i blåvitt som han blivit i Dif. Deras spelsystem passar honom bättre. Här hade han blivit som Rosenqvist, fast till vänster. Felanvänd och långtidsskadad alltså.

    /Oscar Wilde

    SvaraRadera
  27. semper fidelis>> Nä jag tror inte att jag ska gå på hockey. Hur fan vet du vad fotboll betyder för mig. Tror du att jag skulle ha årskort och se de flesta av Blåvitts bortamatcher och gå på a-lagets träningar om inte fotboll var min grej... Det där med hockey ja, jag tittade inte ens på os-finalen...

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.